Metafizik

The powerful of DOA

9:07 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

The powerful of doa.
Pernah anda terfikir tak sesuatu yang magic akan berlaku dalam kehidupan anda.

Bila kita berada dalam kesulitan, perkara pertama yang harus kita buat solatlah dua rakaat, sujud, memohon keampunan memohon pertolongan semoga ALLAH mudahkan jalan kita. Mengadu dan berkomunikasilah pada Nya. 
Bukan kita bercerita pada manusia tentang masalah kita. Tapi pada ALLAH yang satu.

CARa berkomunikasi dengan ALLAH tak lain tidak bukan dengan membaca AL QURAN.

Sesuatu perkara telah berlaku pada kehidupan saya. Waktu saya berada dalam kesulitan. Sesiapa yang datang jumpa saya. Tidak pernah saya cerita sama sekali masalah itu.
Satu hari kakak saya datang melawat saya, saja datang ziarah tengok adik beradik yang lain. Setiap kali dia datang ke rumah saya, dia akan baca sebuah buku mengenai kisah kisah lucu.

Dan tanpa sedar setelah dia balik. Saya kemas rak kasut dan diatas rak kasut itu ada sebuah buku kisah kisah lucu. Secara tidak sengaja saya kemas atas rak tu, buku tu pun saya angkat tiba tiba ada beberapa helai kertas jatuh. Saya tak perasan saya ingat kertas tapi rupanya sekeping duit.

Ya Allah amat ajaib sekali. Apa yang engkau ingin buktikan padaku. Sewaktu saya pegang duit tu bulu roma saya meremang. Sungguh luar biasa magic yang Engkau beri padaku.

Dari kisah ini apa yang kita dapat. JIKA SELAGI MANA ENGKAU SUJUD TAAT DAN PATUH TERHADAP PERINTAHKU.TIDAK AKAN SAMA SEKALI AKU AKAN SIA SIA KAN HAMBU.
SELAGI MANA ENGKAU TUNDUK SUJUD SELAGI ITULAH AKU AKAN BERSAMAMU.

Perkongsian daripada Puan Syarifah Salwa Hussin

0 comments: