Metafizik

4 modul (Siddiq, Amanah, Fatonah, Tabligh)

5:32 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments






Untuk teman-teman yang baru menyertai tribe sifu ini, sedikit pengenalan, Model SAFT - Membongkar Potensi Diri, Business dan Kerjaya berpaksikan 4 Sifat Nabi iaitu SIDDIQ, AMANAH, FATONAH, TABLIGH.

Selesai Bab 1, akan disusuli dengan Model FAST - Pengurusan Kewangan & Bagaimana Rezeki Melutut ke Kaki Anda juga berpaksikan 4 sifat Nabi iaitu FATONAH, AMANAH, SIDDIQ, TABLIGH


Semoga silaturrahim kita di sini berpanjangan bersama Sifu di sini ya.

Perkongsian rasa dari Nur Diyana : 
Thanks Allah
Thanks sifu farihan

Sahaja aku berkongsi RASA kerana Allah taala

Sejak saya masuk dalam tribe ini satu perubahan yang saya tak sedar adalah saya tak sabar tunggu masuk waktu dan saya solat di awal waktu.. Hari ini baru saya perasan bila saya solat di awal waktu masa seolah-olah terhenti sebab ada banyak masa yang berbaki untuk selesaikan semua pekara..

Dulu asyik cakap tak cukup masa sahaja.. sebenarnya masa cukup 24 jam tu.. kita yang tak pandai guna..

Saya bersyukur sangat.

Huraian dari Sifu Farihan Yahya :
Diyana, DEMI MASA SESUNGGUHNYA MEREKA DALAM KERUGIAN. MASA siapa yang pegang.

La Tataharraku Zarratun Illa Biiznillah. Tidak akan bergerak walau sebesar zarah tanpa izin dan kehendakNya. Mana mungkin bersilaturrahim kita di tribe ini tanpa izin dan kehendakNya. SOP yang sifu beri itu semua utk reprogramming dan resetting WIFI CONNECTION kita dengan Maha Pencipta. Semua ini akan Sifu kupas mendalam FAST QUADRANT - Quadrant ke2 iaitu AMANAH tentang PELABURAN LANGIT...DHUHA, TAHAJJUD, semua dalam tu..bagaimana nak buat REZEKI MELUTUT KE KAKI KITA

Perkongsian rasa Nur Diyana :
Allahuakbar.. betul sifu.. saya asalnya tak sabar nak baca tafsir so saya ambil wudhuk dulu.. sebab saya nak tahu apa yang Allah nak bagi tahu saya.. lame2 jadi biasa asyik nak berwudhuk .. itu je puncanya untuk saya tak sabar nak tunggu waktu solat.. hari ini baru terperasan ..

Huraian Sifu Farihan :
REZEKI YANG PEGANG ALLAH, YANG NAK BERI PUN ALLAH. YANG NAK TARIK PUN ALLAH..YANG NAK PERMUDAHKAN PUN ALLAH..ALLAH JER YANG TAHU KAT MANA TERSELITNYA REZEKI KITA..KITA CARI KAN PENAT, LETIH, FRUST, SEMUA ADA, TIKAM SANA TIKAM SINI. JIWA TAK TENANG, WAVE ENERGY BERTEBARAN DAN AKAN MENARIK LAGI ENERGY NEGATIF DATANG KEPADA KITA.

KITA JANGAN SIBUK BUAT KERJA TUHAN..KITA BUAT KERJA KITA SEBAGAI SEORANG HAMBA, SELEBIHNYA ITU TAWAKKAL DAN SERAH PADA ALLAH

Soalan Nourawinda :
Assalamualaikum sifu..saya tak faham yang sifu cakap JANGN BUAT KERJA TUHAN..kita buat kerja kita sebagai hamba..boleh sifu bagi pencerahan..terima kasih sifu☺️

Jawapan sifu Farihan Yahya :
Yang kurnia rezeki itu Allah
Rezeki kita sudah ditetapkan sejak azali sejak lahiriah di Loh Mahfuz lagi. Berdoa itu sebagai tanda syariat kita sebagai seorang hamba. Sebagai hamba Allah, kita buatlah amalan amalan wajib dan sunat sebagai tanda kita ini lemah, tiada daya tiada kuasa.

Kalau tak akan timbul keAkuan, riak, takbur, ujud di mana merasakan kejayaan atau rezeki itu sebab usaha Aku, ilmu Aku, skill Aku dan sebagainya.

Inilah kaitan bagaimana di FASA SIDDIQ, sifu bawa kaedah metafizik sains penomboran Islamik berasaskan Al quran untuk membongkar kebenaran dan membenarkan

Bab paling best bila pada yang dah beli EBOOK sifu tempoh hari, kelas akan dimulakan insyaallah selepas raya cina. Selepas pola pola dalam diri dikeluarkan buka tafsir, segala masalah akan Allah jawab melalui Al quran.

Yang mana dah attend 2 hari bengkel MSP sifu boleh membenarkan statement sifu ini.

Baik sifu explain sikit kenapa kita kena wajib 2.5% bayar zakat dari INCOME kita setiap awal bulan. satu hari kita ada 24 jam kan..cer tolong calculate kat sifu 2.5% daripada 24 jam berapa hasilnya

0.6 jam

6 jam itu purata kita solat 17 rakaat sehari semalam. Jadi selebihnya 28 jam lagi itu kita buat apa..?? Itulah antara sebab kenapa kita perlu keluarkan zakat setiap awal bulan.

Soalan :
Sifu bagi contoh, Puan Mazni nak income berapa sebulan, tell me the truth

Jawapan Puan Mazni :
RM 20K

Huraian sifu :
Baik, simple

RM20,000 sebulan
Jadi 2.5% daripada RM20,000 = RM500
jadi setiap awal bulan, 1hb RM500 perlu dibuang dekat zakat (investment)
Dengan berbekalkan PELABURAN DARI LANGIT TAHAJJUD, DHUHA, SEDEKAH, 10% lagi dari usaha kita
Lihat sahaja rezeki datang melutut ke kaki tepat nilai RM20,000
Di sini IMAN kalian akan teruji..??

Tiada institusi kewangan yang menjanjikan 700% pulangan dalam sebulan melainkan apa sudah tertulis dalam Al quran. Nanti sifu sharekan ayatNya,

Baik, semua sila buat berapa yang kalian mahu income dalam sebulan dan berapa perlu dibayar zakat..??

Soalan Puan Mazni :
Allahu... Terima kasih Sifu atas ilmunya. Saya terima Lillahi Taala.

Macam sekarang saya bayar zakat akhir bulan. Maknanya tukaq jadi awal bulan. Based on projection income kita betul?

Jawapan Sifu Farihan Yahya :
Tukar awal bulan, lihat sendiri FLOW bagaimana Allah susun duit tu sampai melutut kepada kita

WAJIB - Solat 5 waktu, zakat, puasa
INVESTMENT - solat solat sunat, tahajjud, dhuha, sedekah

HANYA YANG SUDAH MINUM AIR LAUT SAHAJA TAHU SEJAUH MANA MASINNYA AIR LAUT ITU

sifu melalui fasa ZERO TO HERO, HERO TO ZERO, now ZERO TO HERO utk bangkit. Minum kopi, sila RASA sendiri PAHIT KA, MANIS KA, PAYAU ka

Allah melapangkan bagimu, supaya engkau tidak selalu dalam kesempitan, dan Allah menyempitkan bagimu supaya engkau tidak hanyut dalam kelapangan, dan Allah melepaskan engkau dari keduanya, supaya engkau tidak bergantung kepada sesuatu selain ALLAH.

Nukilan terjemahan Al Hikam - Sheikh Ibu Atho'illah.

Allah mengubah2 keadaanmu dari sedih ke gembira, dari sihat ke sakit, dari kaya ke miskin, dari terang ke gelap supaya engkau mengerti yang engkau tak akan terlepas bebas dari hukum ketentuanNya dan terus berdiri diatas landasan...

لا حولاولا قوة الا با الله...
Supaya kamu tidak bersedih dari apa yg terlepas dari tanganmu dan tidak bergembira dengan apa yang diberikan kepada mu.

Faham faham

0 comments: