Metafizik

Hijab III

9:08 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Assalamualaikum kekasih2 Allah

" Selamat Menunaikan Fardhu Isyak"

Bismillah

. . Hijab adalah perumpamaan dari kotoran dan penyakit-penyakit hati. Hati yang terjangkit penyakit adalah hati yang bersandar pada dunia, yang bersedih atas sesuatu yang hilang, senang terhadap sesuatu yang ada, melupakan kematian, mengira bahawa kehidupan ini kekal, memikirkan kepentingan dirinya dan tidak memperdulikan orang lain, tidak memberikan sesuatu yang dia miliki, dan bertingkah laku buruk serta seribu macam sifat-sifat mazmumah yang lain . .

Ini merupakan hati yang gelap kerana tertutup dengan 70.000 hijab. .

. .  Lalu bagaimana cara agar kita bisa melepaskan diri dari hijab-hijab tersebut?, bagaimana cara menghilangkan keraguan agar kita percaya dan yakin kepada Allah SWT?, Dan bagaimana cara agar kita mampu menyedari dengan sepenuhnya bahawa manusia tidak memiliki kekuatan sama sekali?.

 . .  La haula wa la quwwata illa billah (tiada daya dan kekuatan kecuali hanya milik Allah semata).

 .  . Pertama sekali gunakan segala indera pemberian Allah untuk dapat meneliti kewujudan Allah swt. Matamu, telingamu, akalmu... hatimu. Kemudian engkau datang kepada Allah dengan hati yang bersih... yang dibersihkan oleh sabun dzikirullah, yang diambil kaifiat dzikir dari pewaris rohani Nur Muhammadi.

Hanya Allah yang bisa menghilangkan hijab-hijab yang menutupi Diri-Nya dengan manusia pilihan-Nya. .

 .
#AwalnyaAllahAkhirnyaAllah
#19JAN

" sahaja kami berkongsi kerana Allah Taala "

www.KawarasYahaya.com

bit.ly/NubisPotensiBisnes

0 comments: