Metafizik

Dhuha dan tasbih

10:54 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Assalamualaikum.
Semoga pintu rezeki kita sentiasa terbuka luas.
Jom kita amalkan doa diwaktu pagi ini.

*اَللَّهُمَّ إِنِّيْ أَسْأَلُكَ عِلْمًا نَافِعًا، وَرِزْقًا طَيِّبًا، وَعَمَلاً مُتَقَبَّلاً*
Allahumma inni as aluka ‘ilman naafi’aa wa rizqan toyyibaa wa ‘amalan mutaqabbalaa.

“Ya Allah, sungguh aku memohon kepadaMu ilmu yang manfaat, rezeki yang halal dan amal yang diterima.” (HR. Ibnu As-Sunni dan Ibnu Majah)

Soalan : 
Tadah baldi belaka dah ka sini nie. Berapa baldi tadah hari ni?

Jawapan :
Alhamdullilah sifu. Hari ni dpt 6 baldi je. Pastu baby dok teriak cari mama die dah 😅😅
2 baldi aje.
6 baldi sifu
Alhamdulillahh 4 baldi je Sifu.
16 baldi kat sekolah tadika tadi 😁
Saya 12 baldi harini. #alhamdulillah..
Alhamdullilah hari ni saya dapat tadah 12 baldi. Ya Allah Ya Syakur.


Teacher Zaliah Hassan :
Allah. Sorry Sifu. Menjamu anak2
Baldi in my term, pemahaman saya rezeki
Saya ngajar 16 kids tadi
Rezeki buat saya
Abundance Kasih sayang, masa, tenaga, suara

Sifu Farihan Yahya :
Terkejut juga sifu tadi 16 baldi
Ingat 16 rakaat dhuha tadi 😜

Teacher Zaliah Hassan :
INI boleh when my kids not around. Insyallah saya cuba.
Ya Allah
Dari pemahaman saya.. Rezeki jugak tu
Kasih sayang thru children
Is pure and honest 😁❤️

Sifu Farihan Yahya :
Benar juga tu...sambil jaga 16 kids tu, mulakan jer dengan bacaan doa dhuha sama-sama kanak kanak tu beramai ramai

Dhuha ini bukan soal nak tarik rezeki, itu adalah untuk sedekah kepada setiap sendi-sendi dalam tubuh kita untuk seharian bekerja

Setiap rukuk dan sujud Solat dhuha itu selepas bacaan kebiasaan tu sambung dengan tasbih :
SUBHANALLAH
ALLHAMDULILLAH
ALLAHU AKBAR

Berapa ramai praktis dhuha seperti sifu mention kat atas tu
Kalau bz bekerja, takper yang penting jangan tinggal doa dhuha itu kalau tak sempatlah.

Puan Rafidah :
Saya biasa buat zikir ni 10x lepas solat dhuha. Baru doanya. Kalau time tak kerja boleh la panjang2 sikit zikir.

Tuan Faiz Ridzuan :
Alhamdulillah.
Semakin meningkat jemaah dalam tribe ni.
367 members

"Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi, Dan bukanlah ia seorang pemeluk agama Nasrani, tetapi ia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang Muslim (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah), dan ia pula bukanlah dari orang-orang musyrik " { 3:67 }

Sifu Farihan Yahya :
Alhamdulillah, biasakan diri numbering + Al quran
Lama lama numbering itu lebur dalam Al quran dengan sendirinya

0 comments: