Metafizik

Tauhid suatu perjalanan rasa dan kerohanian

7:18 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Bismillah...

Rukun Iqra' ada 3 perkara yang perlu ditakbir dengan baik iaitu Ilmu Tauhid, Ilmu Fekah dan Ilmu Tasawuf. Bersabar.

Masih ingatkah lagi kalian dengan ILMU 3 RUAS yang pernah kita diskusi di sini sebelum ini.

Bagi menyempurnakan kesesuaian dengan kehidupan doakan kita sentiasa diluaskan diri dengan capaian ilmu takweel dan sentiasa berhikmah. Muliakan semua orang supaya supaya bersederhana dan tidak berlebih.

Wallahualam semoga kita semua dalam rahmat kasih sayangNya.

TAUHID ini bukan ilmu tapi SUATU PERJALANAN RASA DAN KEROHANIAN. Dan Allah sesekali tidak akan menguji ketauhidan para hambaNya dengan soalan dan ilmu, tapi dengan PELBAGAI UJIAN RASA SEPERTI PAHIT, MANIS, SUKAM DUKA, TANGIS, TAWA, HINA, KEJI dan sebagainya.

PENYAKSIAN KASIH SAYANG DAN RAHMAT ALLAH di dunia amat perit, luka, pedih dan duka tapi BAHAGIA DAN INDAH di akhirat. Bersyukurlah pada hambaNya yang terpilih untuk menikmati UJIAN RASA. Kalau kita tahu nikmat di sebalik segala ujian RASA itu, akan kita pinta ujian yang tak kunjung tiba dalam hidup kita.

KALAU KITA DAMBAKAN BAHAGIA DAN INDAH DI DUNIA DAN MENOLAK UJIAN RASA DAN TIDAK ADA KONSEP REDHA DAN SABAR, maka di akhirat akan berlaku sebaliknya.

Tahniah kepada mereka yang sudah buka PILI AIR awal pagi tadi, jangan lupa tadah BALDI pula ya

Sebenarnya Allah dah susun siap dah 3 hari kita low energy (kitaran energy harian diri 1-3). Waktu nie waktu rehat, beramal dan bersama seisi keluarga. Waktu ini janganlah keluar pi buat sales, kerana bawa produk nak close sales, tapi terclose produk orang pula.

3 hari kita medium energy diri (kitaran energy harian diri 4-6). Waktu nie kita sesuai buat follow up dan buat kerja kerja ofis.

3 waktu nie kita peak high performance energy diri (kitaran energy harian diri 7-9). Waktu ini sesuai untuk set appoitment dan close deal.

Ini ada calculationnya dengan tarikh lahir dengan kitaran tahunan dan harian. Tapi sifu permudahkan dalam sistem berjadual.

Sampailah masa tu nanti kalian akan belajar tentang energy diri, bulanan dan tahunan.

KEJAR DUNIA - DAPAT DUNIA, AKHIRAT JAUH, ALLAH JAUH
KEJAR AKHIRAT - DAPAT AKHIRAT DAN DUNIA
KEJAR ALLAH - DUNIA DATANG MELUTUT KE KAKI KITA, AKHIRAT PUN DAPAT

0 comments: