Metafizik

Nombor-nombor

3:24 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Tidakkah engkau pelik memikirkan (wahai Muhammad) terhadap sikap orang-orang (Yahudi) yang telah diberikan sebahagian dari Kitab Taurat, mereka diseru kepada Kitab Allah supaya Kitab itu dijadikan hakim (mengenai perkara-perkara yang timbul) di antara mereka. Ahli-ahli satu puak dari mereka berpaling ingkar sambil menolak (seruan dan hukum Kitab Allah itu). 3:23

Ini pesanan khas utk warga tribe kita yang masih bertarung dengan diri dlm tribe ini utk berlapang dada dan menerima ilmu baru. Especially related numbers dengan Al quran.


Yang mana beli Ebook akan dapat faham ini, Model Potensi Kehidupan berteraskan 4 sifat Nabi iaitu SIDDIQ, AMANAH, FATONAH, TABLIGH.

Persoalan SIAPA AKU sebenarnya mendekatkan makhluk dengan pencipta. Untuk menjawab persoalan ini, kita mestilah kena memahami peringkat kehidupan agar kita jelas tentang hidup kita.

Di tribe ini sebenarnya secara tak sedar kita belajar untuk berunding antara ego sendiri, dan dengan ego orang lain. Ini adalah baru merupakan FASA SIDDIQ (1 daripada 4 Fasa dalam SAFT Quadrant) iaitu menentukan identiti. Dari sinilah juga seseorang akan dapat menentukan tujuan hidup di dunia ini.

Phytagoras tegas berkata :-
Dunia ini tercipta di atas kekuasaan nombor-nombor. Keseluruhan alam semesta dicipta oleh corak-corak Matematik. Dan semua perkara boleh dijelaskan dengan melalui nombor yang bersamaan dengan getaran alam semesta. Numbering inilah yang menentukan personaliti kita, takdir dan tuah seseorang individu.

Al Quran tegas berkata :-
Demi Masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh
Dan mereka berpesan pesan dengan kebenaran serta berpesan pesan dengan kesabaran. (Surah 103 : ayat 1 - 3)
Masa itulah numbers.

Sifu Farihan tegas berkata :-
Numbers itu adalah seumpama signboard di atas highway. Highway itulah jalan-jalan kehidupan yang perlu kita lalui.
Nak ke destinasi dengan cepat, tidak sesat dan tepat, pakailah waze, pakailah GPS.
Nak guna pun takpa, tak mahu guna pun takpa
Takder cacat cela dan khurafatnya
Kalau tak nak guna signboard, itu namanya bodoh sombong.
Sampai juga ke destinasi tu.
Tapi mungkin lambat dan makan buah langsat banyak.

Sifu WAJIBKAN semua dalam tribe nie menggunakan dua tagline ini di wall FB masing masing boleh, sama-sama kita berpesan-pesan dengan kebenaran dan memakmurkan insan, boleh

Kami adalah group gabungan #7networkcircles + #769SAFT

Jangan lupa gunakan kedua-dua Tagline ini
Kenapa sifu bergabung dengan CikPuan Lady Boss bergabung tribe, lihat sini

Tahun nie tahun networking, kita besar dan bergabung tribe

2017..2517..78..6
Networking + service = Duit
Platform media hebahan sosial seperti telegram, whatsapps, flicker, tweeters, facebook dan sebagainya tempat untuk membina networking.

0 comments: