Tribe #769 - SAFT

Perjalanan rasa

5:50 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Bismillahhirrahmannirrohim.

Dengan nama Allah yang paling pemurah lagi paling penyayang.

Assalamualaikum wbt teman-teman yang disayangi. Semoga kalian sentiasa dalam limpahan rezeki, rahmat dan kasih sayang Allah swt.

Alhamdulillahhirobbilalamiin, segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam. Tiada kemampuan bagi saya untuk bersama teman-teman semua dalam Tribe #769 SAFT ini melainkan semuanya hanyalah dengan izin iradat Allah swt.

Terima kasih sifu Farihan Yahya kerana sudi bawa saya masuk ke group yang besar dan ramai ini. Semua dalam group ni saya tahu hebat-hebat belaka. Daripada Allah dan kepada Allah dikembalikan segalanya. Terima kasih.

Perjalanan RASA tiada lain dan tiada bukan hanyalah untuk menzahirkan Dia sahaja. Perjalanan rasa saya mungkin tidak sehebat teman teman sekalian. Saya hanya picisan yang dipinjamkan sifat makni Nya untuk kecap nikmat rasa HIDUP dimuka bumi Nya.

Terharu dan teruja bila dapat kembali berinteraktif bengan teman teman lama setelah sekian lama bertapa dan berjalan. Banyak ilmu dan peluang yang Allah swt bukakan buat saya hamba Nya yang kerdil ini.

Pada saya jasad zahirnya sahaja yang terpisah dari sifua dan teman-teman semua. Tetapi roh sentiasa bertemu dan berpesan pesan. Itu hebat Nya Allah swt dalam memberi rasa. Jasad terasa jauh tetapi dalam tetap satu. Paksi Nya hanya Allah swt. Tiada tanda aras ukur Nya. Hanya yang minum air laut Nya dapat rasa masin Nya.

Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir kudrat Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir iradat Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir samaq Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir basaq Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir ilmu Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir qalam Dia,
Perjalanan rasa saya hanyalah untuk zahir hayat Dia.

Semuanya tiada lain hanyalah untuk NYATA kan Dia sahaja dalam setiap perincian yang kita lakukan. Adakah kita dapat melihat ZAT, SIFAT, ASMA dan AF'AL Dia dalam pandangan kita. Tambahan lagi saya kategori visual.

Bukan mudah dan akan menjadi mudah bila Dia permudahkan. In Syaa Allah.

Bagi teman-teman yang dah dapat ilmu ini, beramal lah sehari sepotong ayat Al-Quran, Ikhlas, Syirik, dan banyak lagi..beramallah, In Syaa Allah Dia yang pandu kehidupan kita kepada Nya.

In Syaa Allah, ada kelapangan saya sambung lagi..
Sahaja saya berkongsi kerana Allah taala.
Perkongsian daripada Tuan Pazlan Pauzi.

Alhamdulillah...syukur, terima kasih Lan ya
Jangan segan-segan sharing pengalaman dengan ilmu nie, mSP, perjalanan RASA
Ada kelapangan masa, lontarkan sahaja
Jumlahnya ramai di sini
Sifu keseorangan kalau tanpa support rakan seperjuangan especially alumni-alumni sifu sendiri tak terdaya sebenarnya.
Misi kita satu jer, berjemaah kita berpimpingan tangan kita kembali jalan pulang ya.

0 comments: