Metafizik

Tahukah anda makna di sebalik jenama Air Asia?

11:59 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Bismillah...

Tahukah anda jenama-jenama besar dalam dunia dapat bertahan dgn kredebiliti yg hebat kerana pecahan numbering dari huruf tadi mencerminkan kekuatan dan kelebihannya yang tersendiri.

Soal menamakan syarikat/jenama ianya seperti membina 'watak' unggul kepada syarikat/perniagaan tersebut. Contoh seperti jenama di bawah, AIR ASIA yang terkenal dalam masa yang singkat sahaja..tahukah anda apa maksud di sebalik numbering tersebut?

AIR ASIA 1991191 (wave numberingnya) kehebatan syarikat ini bermaksud dari namanya "syarikat yang berjaya melalui pengurusan yang cekap daripada branding tersusun dengan teknik kelainan operasi yang tersendiri".

Dari segi penggunaan warna MERAH dan PUTIH..??
Warna merah adalah warna berwave Zon tenaga dan manusia akan attract dan metabolisme mula terangsang, ingin tahu dan rapat, energy mula meningkat serta nafsu membeli mula meningkat, psychologynya ada menarik pelanggan semaksima mungkin.

Warna Putih pula warna spiritual dan menghantar gelombang wave keikhlasan sesuai dengan tagline "Everyone Can Fly", syarikat penerbangan tambang murah.

Berkenaan dengan Founder AIR ASIA pula, Tony Fernandez semua orang kenal kan.
Tak sangka rupa-rupanya Tony Fernandes (Boss Air Asia) mempunyai pola 336 (pola billionaire) iaitu kebijaksaan dalam menggandakan kekayaan/pelaburan baru..ditambah pula bakat 281 (pengurusan cekap dalam organisasi)..bila menggunakan bakat kurniaan Ilahi dengan sebetulnya, insan itu menjadi hebat.

Maka, Jangan bunuh Potensi dan Bakat kalian semua, ayuh manfaatkan sebaiknya untuk memakmurkan insan lain dan berdakwah..

Insyaallah, Ada kelapangan masa sifu Share pula kaitan Warna dengan setiap Zon Waktu Solat.

0 comments: