Metafizik

Kau Tak Sendiri

5:47 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Ramai yang pagi-pagi akan update post di fesbuk ni. 
.
Apa kata pagi ni, tambah satu update yang dasyat?
.
Jika anda dah update 4 perkara ini, anda share post ni kat wall anda dan tribe besar kita ini ya sebab ilmu bukan untuk dihafal, tetapi untuk dimanfaat. 
.
(1) Saya Solat Tahajjud sebagai 'Kunci Kekayaan & kejayaan dunia dan akhirat' saya setiap hari. Supaya menjadi peringatan kepada diri saya agar mendahului Allah atas segala urusan.

(2) Saya baca Surah Yassin semasa nak mula urusan harian saya. Supaya saya lebih tenang dan fokus inshaAllah.

(3) Saya baca Surah Al-Waqiah & Surah Al-Rahman semasa nak mula urusan harian saya. Supaya saya lebih beriman rezeki saya Allah bagi lebih inshaAllah.

(4) Saya Solat Sunat Dhuha sebagai 'sedeqah pagi' saya tiap-tiap hari. Supaya saya lebih bersyukur kepada Allah. 
.
Semoga, usaha yang kecil tetapi ikhlas, membantu sahabat-sahabat di fb jadi manusia hebat asbab menyebar manfaat. Aamiin. 

Bak Kata Imam Malik (salah seorang imam empat mazhab) menjawab melalui tulisan pada kitabnya Al-Muwattha,"Tidak akan berjaya generasi akhir dari umat ini, melainkan mereka mengamalkan cara-cara dan tradisi yang telah menjayakan generasi pertama."

Wallahualam...Semoga bermanfaat

📮Join Telegram Channel Bilik Ilmu 769SAFT
https://t.me/BilikIlmu_769SAFT


0 comments: