Metafizik

Ilmu hakikat vs Relatif Energy Kekayaan

9:53 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Bismillah...

Assalamualaikum dan selamat malam
Dah dinner ka semua?

Semalam, sifu ada share bab ni :

kitaran tahunan 7, sesiapa yang kitaran tahunan diri adalah 7 tahun 2017 dan 2018?

Banyakkan sedekah sebab 7 adalah tarikan berganda samada baik atau sebaliknya.

Kemudian betul E=mc2 + NBI.

InshaAllah.
Berapa ramai nak sifu kupas bab ni malam ni..??


ILMU HAKIKAT vs RELATIF ENERGY KEKAYAAN

Ramai bertanya..?? "Sifu macam mana nak kaya..?? Duit RM 1,000,000 atau berbillion billion lagi."

Jawapan Sifu mudah sahaja :-
"Semuanya ada dalam diri kamu sendiri dan hanya Allah Taala sahaja mengizinkannya segala-galanya baik satu zarah pun.."TAPI SEMUANYA BERMULA DENGAN IQRA (ILMU)

Berdasarkan perjalanan ILMU RASA sifu adalah begini caranya...ILMU HAKIKAT
—- INGAT INI SAMPAI BILA BILA..."JIKA KITA INGIN RM 1 JUTA ADAKAH KITA SANGGUP MENYUMBANG (SEDEKAH MASA KITA, IDEA KITA, ILMU KITA, PENAT LELAH KITA, WANG KITA YANG SAMA NILAI DENGAN RM 100,000) KEPADA INSAN LAIN ATAU DALAM MASYARAKAT"...sebab janji Allah Taala "Apa jua kebaikan akan dibalas 10x ganda"...

1----10---100---1000---10,000---100,000---1,000,000

Ok..jelas tak..Jika tidak boleh buat perkara baik ini, simpan sahaja impian anda untuk nak jadi kaya itu..terutamanya pada yang kalau nak bersedekah dan berzakat pun main hitung-hitung dan tidak Yakin dengan Allah Taala.

Ini dibenarkan oleh 2 firman Allah dalam Al Quran seperti di bawah :-

Surah 6 ayat 160 - KEUNTUNGAN 10 KALI GANDA (1000%)
"Barangsiapa membawa amal yang baik, maka baginya pahala sepuluh kali ganda amalnya; dan barangsiapa yang membawa perbuatan jahat maka dia tidak diberi pembalasan melainkan seimbang dengan kejahatannya, sedangkan mereka sedikitpun tidak dianiaya atau dirugikan".

Surah 2 ayat 261 - KEUNTUNGAN 700 KALI GANDA (70,000%)
"Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai : seratus biji. Allah melipatgandakan ganjaran bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Besar kurniaNya lagi Maha Mengetahui".

Tiada lembaga kewangan di dunia ini yang mampu memberi profit margin hingga 70,000% kecuali Lembaga Kewangan Yang Maha Kaya. Jadi laburkanlah dengan kadar yang segera Wang, Waktu, Idea, Penat Lelah dan Ilmu serta kesihatan Anda kepada Yang Maha Memberi dan Maha Membalas.

Baik, kita belajar FIZIK pula iaitu Teori Relatif Energi Kekayaan....SEBAB DAN KENAPA..??

E = MC2...
HUKUM ENERGI...(M=MASS/zarah/benda/sesuatu)(C=kelajuaan cahaya/action/keinginan/terdesak)

Hubung kaitnya begini

E=MC2=RM=BRANDS x (tindakan x keinginan)=hf (hasil berfrekuensi/gelombang)=anda seadanya

Contoh mudah:-
Mark Zukerberg pengasas Facebook nak kaya raya. Dia kena tahu potensi diri sendiri dan bakat. Impian nak pegang game dan menguasai platform komuniti dunia..Teknikal survivornya adalah balik kepada fitrah seperti sifu sebut dia atas iaitu ILMU HAKIKAT..Dia kena menyumbang idea dan hasil yang terbaik kepada masyarakat. Pada peringkat awal penubuhan Facebook, beliau menawarkan service percuma sehinggakan ramai jadi kaya raya atas service yang ditawarkan itu. 

Facebook menyenangkan dan memudahkan manusia..?? Ya sangat sangat membantu..Berapa nilai bantuan dia..?? Sudah tentu tidak ternilai bukan..Jadi BERHAK DAN LAYAK tak beliau jadi Billionaire di usia bawah 30 tahun..?? Lebih daripada berhak kan..?? 

Kita di mana..???? bab sedekah dan zakat pun masih berkira kira dan bersoal jawab here and there, masih bersoal jawab traffic light saya kena RM5 jer, kenapa saya kena cukupkan RM10 dsb..?? Bab ilmu hakikat kita dah sewel maka memang takder peluang dah pun..kena baiki balik cari ilmu.

Dari segi teknikal pula...

E=MC2...Energi Kekayaan = M (Brands FACEBOOK) C2 (Tindakan dan kelajuan inovasi) = Hasilnya Kaya Raya lah kan..

Hidup ini semua orang boleh sembang lebat melangit..SEBAB DAN KENAPA kita perlu berjaya kena jelas dan wajib belajar teknikal ilmu survivor seperti MSP ini hadam dan praktis baik baik...ini pun tak cukup nak makan dah kalau fokus betul-betul..di sini empangan ilmu..Kalau setakat belajar basic kira tarikh lahir, itu jerlah yang dapat..cuba tengok dengan izin Allah bagaimana sifu gunakan apa sahaja numbering di sekeliling kita untuk selesaikan masalah orang ramai.  Semua ini sifu melaluinya sendiri dan pengalaman yang sangat sangat berguna.

Kita ini semua umat Islam kan, kena bangkitlah cara Islam, manfaatkan SOP BUKU 555 itu tanpa gagal seumpama kehidupan kamu itu ada di situ..itu KITAB AMALAN kamu garis ukuran kita letak di mana Tuhan ini..Adakah kita beri SISA SISA atau sebaliknya kan...kena bangkitlah dengan hidup bertuhan dengan cara yang paling smart dalam dunia. 

DIRI ANDA SANGAT BERHARGA sebenarnya.
RUGINYA ANDA LAHIR KE DUNIA
TAPI ANDA TAK KENAL SIAPA DIRI ANDA

Sekian, BUATLAH TERBAIK DAN JANGAN HARAP YANG TERBAIK DARI ALLAH


0 comments: