Metafizik

Tahajjud : Anak panah yang tepat

3:50 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Apa yang kalian tulis tentang hajat tadi submit waktu Tahajjud lengkap details dengan TARIKHNYA bila nak..?? TUJUAN & UNTUK APA..???

Nak submit order kat restaurant pun kena jelas betul betul..

Kalau waiters hantar menu kosong kat kita, macam mana perasaan kalian..??



Dalam silibus Modul Financial Freedom FAST Quadrant ada sifu tekankan tentang 5 kuasa Tangan Ghaib dan salah satunya di Jari Telunjuk iaitu TAHAJJUD. 

Kenapa itulah, sifu menganalogikan Solat tahajjud sama dengan Jari Telunjuk, yang kita dapat gunakan untuk memerintahkan sesuatu.

Satu satu doa yang tidak lari daripada sasaran walau seinci ialah DOA pada waktu 1/3 malam.

Pembuktian dalam Al-quran satu-satunya Solat Sunat yang diabadikan dalam Al-quran adalah Solat Tahajjud:-

"Dan pada sebagian malam hari bersalat tahajudlah kamu sebagai suatu ibadah tambahan bagimu. Mudah-mudahan Tuhanmu mengangkatmu ke tempat yang terpuji." (Q.S. 17:79 ).

Keajaiban sholat tahajud sudah tidak diragukan lagi bagi sesiapa yang rutin menjalankannya. Solat tahajud sangat dianjurkan untuk mendapatkan semua keinginan, baik kesehatan, spiritual, material atau yang lainnya. 

Solat tahajud merupakan ibadah yang memberikan kepastian doa anda pasti dikabulkan dan banyak menfaat lainnya terutama dibidang kesehatan.

Mengapa ALLAH SWT mengharuskan kita sholat tahajud setelah bangun tidur pada malam hari, mengapa tidak terus dilakukan sahaja, tidak usah tidur dulu? 

Itulah kekuasaan ALLAH SWT yang setelah diteliti oleh para ilmuwan baik dalam dan luar negeri menurut teori pikiran bahawa manusia pada saat bangun tidur di malam hari utamanya, gelombang otak atau pikirannya masuk pada gelombang ALPHA dan THETA.

0 comments: