Metafizik

Pasangan Kembar : Tahajjud & Dhuha

9:54 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Syukur Alhamdulillah, sudah makin ramai sudah yang menyahut cabaran "TAHAJJUD CALL", semoga lagi ramai yang akan sertai jemaah kita ya...

Amalkan Tips yang sifu share semalam ya tentang mengusir perasaan malas. Terutamanya amalkan DOA Rasulullah itu ya, jadikan rutin dalam doa setiap solat :

"Ya Allah Ya Tuhanku, dengan limpah rahmat dan kasih sayangMu, Aku berlindung kepadaMu dari kelemahan dan kemalasan, dari sifat resah dan gelisah, dari sifat bakhil dan kedekut, dari segala fitnah kehidupan dan kematian dan aku berlindung kepadaMu dari adzab kubur"...


Bismillah...

Assalamualaikum dan Selamat Pagi, 

Terlebih dahulu saya sifu Farihan Yahya sebagai Founder tribe #769SAFT ini ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana kalian semua kerana sudi bertamu di Platform Ilmu ini utk sama-sama kita membina jaringan silaturrahim di sini.

Sifu doakan semoga Allah permudahkan segala urusan kalian semua di sini, dimewahkan rezeki, mudah mudah dan sehabis mudah, dikurnai keberkatan, kesihatan, kebahagiaan, kekayaan dan kejayaan dunia dan akhirat..

Semua dah faham ka, betapa pentingnya buka pili air "Tahajjud" dalam kehidupan seharian kita, sebelum sifu share pasangannya iaitu keajaiban tadah baldi "Dhuha", jom kita sama sama RECAP balik sedikit sebanyak tentang ilmu "Tahajjud" yang sifu share sebelum ini di tribe ini.
"Aku ciptakan sesuatu itu berpasang-pasangan tiada lain tiada bukan untuk mengtauhid dan mengEsakan Aku" - (Surah 51 ayat 49)

Kita beri laluan kepada kembar atau pasangan kepada "Tahajjud" buat seketika dulu ya.


0 comments: