Metafizik

Jangan sesekali putus harap dengan Allah

7:38 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments




Bismillah hirRahmanir Rahim 

Jangan sesekali putus harap dengan Allah.

Sekali bantuan Allah tiba, pasti kita tercengang kerana jalan penyelesaian Allah selalunya di luar dugaan kita.

Allah menyelesaikan hal kita mengikut kehendakNya. Mengikut masa yang sesuai di sisiNya. Bukan masa sesuai ikut fikiran kita. 

Ketika kita benar-benar berdoa dengan SEDAR TERTINGGI padaNya bersama merendah diri hingga diri ini tiada apa-apanya, lihatlah nanti, pasti ada jalan-jalan yang mendorong kita dan keliling kita di dalam membantu menyelesaikan dan memudahkan kerja-kerja kita.

1. Jangan putus harap pada Allah.
2. Allah ikut cara Dia "sendiri"
3. BantuanNya sesuai dengan masa yang terbaik di sisi Nya. Bukan masa yang sesuai ikut apa yang kita⁠⁠⁠⁠ fikirkan.


BASIC ILMU KEHIDUPAN : ILMU 3 RUAS
Ulangkaji DI SINI

Selama ini, kita susun perjalanan hidup kita ini ikut fitrah atau terbalik kok..??

Berapa ramai dalam tribe ini, hidup dia tak tenang, macam-macam masalah datang here and there, stress bagai dan sebagainya..say I..???

Nak tahu tak kenapa awak ada masalah besar, stress, jiwa tidak tenang, masalah datang bagai nafas turun naik here and there..??

Jawapan ini untuk semua juga yang berada dalam situasi yang sama. Satu sahaja sebabnya iaitu dalam surah 13 ayat 28..sila kongsikan tafsirnya di sini.

Ł±Ł„َّŲ°ِŁŠŁ†َ Ų”َŲ§Ł…َŁ†ُŁˆŲ§ْ ŁˆَŲŖَŲ·ۡŁ…َŁ®ِٕŁ†ُّ Ł‚ُŁ„ُŁˆŲØُŁ‡ُŁ… ŲØِŲ°ِŁƒۡŲ±ِ Ł±Ł„Ł„َّŁ‡ِ   ۗ   Ų£َŁ„َŲ§ ŲØِŲ°ِŚŖۡŲ±ِ Ł±Ł„Ł„َّŁ‡ِ ŲŖَŲ·ۡŁ…َŁ®ِٕŁ†ُّ Ł±Ł„ۡŁ‚ُŁ„ُŁˆŲØُ 

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.

Itu jer SATU jawapannya kan...Janji Allah sebegitu, Zikrullah itu INGAT ALLAH..
bila tak INGAT ALLAH jer sebab itu hati tidak tenteram

Berapa ramai setuju dengan sifu..??
Ada ka sebab lain daripada itu

Rohani Osman :
Betul sifu. Saya dah belajar bab2 warna dalam tubuh kita. Tentang aura kita. Tapi ramai yang mengatakan syirik sifu. Mereka susah untuk mempercayainya. Harap sifu dapat mengupas tentang ini.

Farihan Yahya :
Kalau ada diabadikan dalam Al-quran itu berani ka kita katakan Syirik..??

Berbalik kepada ILMU 3 RUAS di atas tu, ilmu WARNA atau istilah MSP dipanggil BIOPLASMATIK AURA letaknya di RUAS mana, kalau faham apa yang sifu sampaikan di atas tu puan..??

Sifu jawab bab ini ya..belajar ilmu apa pun tidak salah sebenarnya semuanya Hak Milik DIA..tiada sesat, syirik, cacat cela dan sebagainya. 

Yang dikatakan syirik, cacat, sesat itu adalah yang menerima ilmu atau menyampai ilmu tidak diberi hidayah oleh Allah taala itu sahaja.

Ilmu Allah ini cabang bidangnya banyak seumpama ranting-ranting yang bergantungan di dahan pokok.
Asal berpaut pada dahan yang kukuh iaitu TAUHID, bawa balik semua ilmu tadi kepada Agama dan Al-quran tidak ada salah sebenarnya.

contoh, ramai orang kupas tentang ilmu metafizik numbering, bezanya sifu adalah sifu relatekan dengan Al-quran, bawa balik kepada orang KEMBALI HIDUP BERTUHAN dsb.

Dari segi ilmu hypnosis, aura warna semuanya pembuktian sudah ada dalam Al-quran..bila sampai bab ini insyaallah sifu akan sharekan ya.

contoh begini, kenapa kita belajar KENALI DIRI..??
kena bawa balik kepada Al-quran di mana Firman Allah berbunyi begini :-

"Aku ciptakan sesuatu itu berpasang-pasangan tiada lain tiada bukan untuk mengenali dan mengEsakan Aku' (Surah 51 ayat 49)

Jelas dah di situ utk KENALKAN ALLAH, BESARKAN ALLAH...bukannya nak BESARKAN DIRI KITA...BANGGAKAN DIRI KITA..

Bila kita tahu kita ada KEKUATAN, BAKAT kena bawa balik kepada Maha Pencipta bukannya dek kerana pandai kita, hebat kita dsb..kena banyakkan bersyukur

Bila kita tahu kita ada KELEMAHAN, banyakkan muhasabah diri kepada Maha Pencipta, perbaiki hubungan kita dengan Maha pencipta, SOP Buku 555 itulah kaedahnya. Bukannya tunding jari sana sini salahkan orang

Bab bongkar metafizik numbering itu pakaian luarannya sahaja. Yang penting rohani kita tu. Sifu nak share 1 video boleh boleh


Belajar sesuatu dari sharing video di atas tu ?


0 comments: