Metafizik

Yang baru

10:09 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Semalam kita belajar KITARAN HIDUP TAHUNAN kan, semua ada KOD 1 dalam 3 digit masing masing..itu maksudnya kena perbaiki balik connection KETUHANAN dengan ALLAH yang sebelum kita ini tersasar jauh...itulah SOP BUKU 555 diwujudkan..

Sifu dengan izin Allah, hasil perjalanan RASA cukup faham dengan Teori BOUNCING IMPACT, nampak macam POYO, tapi HANYA YANG MINUM AIR LAUT SAHAJA TAHU SEJAUH MANA MASINNYA RASA AIR LAUT ITU.

BOUNCING IMPACT. Cara bertenang, bersabar membuat lompatan dalam cabaran kehidupan.

Semua orang mengalami stress kuasa beli, kemajuan diri dan tidak mampu bersabar membuat impak baru. Kadang kadang ego itu lah kita menyimpan "rasa lemon"😭😭😭 walaupun nampak ok.

Sesiapa yang pernah trading share, apabila drop laju jangan sampai melanggar base, kita perlukan volume untuk membuat "demand". Barulah candle melompat membuat pecutan laju meraih impian. Ramai tak faham ni.

Begini, tahun ini kita perlukan volume "ilmu baru" + persekitaran sihat baru + hijrah kawasan positif + kawan baru + fundamental diri yang baru + sumber baru + cari balik guru guru(ambik momentum untuk pecutan) + branding baru + coding baru + kesyukuran + kebajikan + imej baru + pengisian hidup baru + 5 buah buku seminggu ++++". 

Kenapa banyak sangat ni? Yer negatif yang sedia ada sudah menghancurkan positif sampai gelombang dalam diri dah jadi -minus.

Bersabar membentuk diri dan tindakan baru. Impak baru akan membuat momentum baru. Semangat dan sikap mesti lebih besar berbanding masalah kita lalui.

Sebab sifu faham situasi yang ramai orang tak faham inilah, membuatkan sifu terpanggil semula utk keluar memakmurkan insan dengan ilmu purbakala ini setelah berehat almost 3 years. INILAH ANTARA SEBAB UTAMA TRIBE #769SAFT DIBUKA DENGAN LAFAZ BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

SAFT = 1163 = 1 (END RESULT NYA BAWA BALIK KEPADA ALLAH YANG ESA)
Sepertimana PERJANJIAN JIWA DENGAN TUHAN DI PERJANJIAN ALASTU dalam Surah 7 ayat 172

172 = 1 (bawa kembali Jiwa Jiwa yang hilang kembali bersujud pada Ya Khalik)
89
8 (Tanggungjawab & Amanah)

InshaAllah...

Dalam dunia nie ada aturannya, dalam Islam Nabi Muhammad saw suruh kita belajar Awaluddin Makrifatullah(Metafizik).
Dari wave dalam diri adanya coding.
Coding pula mesti selari pada fitrahnya.
Fitrahnya mesti selari jalan kebajikan.
Coding + kebajikan = Redha.
Bila Allah redha tiada mustahil hal di luar pemikiran manusia. Semoga kita semua di tribe ini dalam rahmat kasih sayangNya.

Allahumma..Ameen...

Faham...belajar sesuatu malam ini...cukup dulu untuk malam ini ya.

Apa yang belajar, boleh share tanda faham sesuatu. Tak banyak pun takpa, walau setitis air hujan basah di baju pun syukur alhamdulillah dah.

0 comments: