Metafizik

Sayangi hatimu

8:00 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Bismillah...

Nafsu manusia ada 99 jenis dipanggil emosi. Ubatnya adalah ASMA UL HUSNA. "Dari sperma menjadi seketul daging(hati) maka izin Allah, ianya menjadi organ lengkap sehingga lahirnya manusia." 
Hati---gumpulan 99 nafsu---emosi----sikap manusia. 
Baiki semula dengan Zikrullah..Boosternya adalah Selawat ke atas Nabi Muhammad saw. Kekotoran hati yang sangat hitam kena RESET dengan Taubat Nasuha.

SELAGI MANA HAMBA ALLAH TIDAK MENGENAL ALLAH..AWALLUDDIN MAAKRIFATULLAH... DIRI BERGELUMANG DENGAN EMOSI SEHINGGA HIDUP SENGSARA, SEDIH, MARAH, TIDAK PUAS HATI, SEMUA DIBUAT TIDAK BERJAYA. Tidak menjumpai diri sendiri malah potensi yang hebat yang Allah kurniakan pada setiap insan dimakan api iaitu sifat mazmumah (negatif). INI DIPANGGIL, MAYAT BERDIRI, DARAH MENGALIR DALAM BADAN UMPAMA API. 

Jom baiki diri. 
Kita hamba Allah maka Allah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. 
Waallahualam.














Yang mana dah DONE share tu, JOM kita sama-sama BOOM kan wall FB each others mereka dengan "LIKE" at least 10 latest posting setiap hari..

Ini salah satu Teknik untuk membuatkan apa sahaja yang kita SHARING di FB ada engagement yang tinggi di NEWS FEED. Dalam ini ada 2255 members, pastikan pakai #769SAFT...we support each others..

Kadang-kadang kita tak perasan, kesian macam syok sendiri pun ada tak ramai LIKE dan COMMENT, sebab engagement kita tidak kuat untuk buatkan posting kita keluar di NEWS FEED..especially those yang buat ONLINE BUSINESS..







Bila sifu pergi melawat wall FB #769SAFTFamily ini, banyak yang produk produk bagus bagus, tapi kesian sifu tengok, No Wonder sendu sendu jer LIKE dan COMMENT..sebab kita takder ilmu sahaja, setuju kan..??

Pastikan pakai #769SAFTFamily @ #769SAFT, mulai hari ini sesiapa sahaja yang lintas di NEWS FEED masing masing dengan memakai 2 # ini, rajin rajinlah ramai ramai kita masuk serang hantar BOOM ATOM ke dalam wall FB sahabat sahabat kita at least "LIKE" & "COMMENT" 10 latest postingnya..

Ringan-ringankan tangan MEMBERI, asyik MENERIMA jer, macam mana nak ALLAH bantu kita pula.
Buang EGO, buang PERANGAI DENGKI dalam HATI utk support business teman teman
HATI KOTOR DENGAN MAZMUMAH (NEGATIF) INI IBARAT MAYAT BERDIRI DAN AKAN MEMBENTUK HIJAB DENGAN TUHAN..

Faham...belajar sesuatu pagi ini.








Yang YM Kuzie Yahaya itu new engagement policies yang Marck Zuckerberg ubah algorithmnya..
untuk UP kan engagement bukan setakat "LIKE" tapi "COMMENT" 
share LINK, PICS or whatever di ruangan comment.

Implementasikan utk online business masing masing ya.
Belajar sesuatu





0 comments: