The Nawaitu Project

Hati yang bersih

9:25 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


HATI yang BERSIH itu Membina Solat Khusyuk 💖

HATI yang BERSIH itu Lebih Mudah Memahami Ilmu-ilmu Allah yg Seluas Langit dan Bumi 📚

HATI yang BERSIH itu sentiasa TENANG 💚

HATI yang BERSIH itu  Bahagia dan Membahagiakan 💞

HATI yang BERSIH itu menjemput Rezeki yang Halal lagi Diberkati 💝

Kerna Di Masyar Nanti, Allah tak Melihat Wajah kita,
Allah hanya Melihat HATI dan Hati akan Dihisab Amalannya. Mari Bersih Hati agar Dapat Istiqomah Beramal & Mengingati 99 NamaNya Asma'ul Husna

"Sekali Bersujud Ketenangan Ibarat Di Syurga"
@RY_NAWAITU  09:25

------------------------------------------------------------------------------------------------
Bicara Hati Dhuha 💝

Ya Allah, Sesungguhnya Waktu Dhuha itu DhuhaMu,
Kecantikan itu KecantikanMu  Allah Ya Nuur (Maha Cahaya) Ya Hadi (Maha Beri Petunjuk/Membimbing) Ya Haq (Maha Benar), Pancarkan Cahaya Petunjuk-Mu ke Dalam Hatiku menuju jalan-Mu,Jalan Kebenaran yg diredhaiMu.

Keindahan ialah KeindahanMu Ya Badi'  (Maha Cantik/Indah), Ya Allah, Kurniakanlah Kecantikan Budi Pekerti dan Akhlak yang Baik padaku seperti mana Akhlak Mulia lagi Terpuji yang Engkau Berikan pada Baginda Nabi Muhammad S.A.W 

Kekuatan ialah KekuatanMu Ya Aziz (Maha Perkasa) Ya Qowiy (Maha Kuat) Ya Matin (Maha Teguh) , Kurniakanku Jiwa/Emosi yang Perkasa untuk Menghadapi segala Cabaran di bumi ini, Berikanku Kekuatan Fizikal untuk Terus Beramal Soleh dan Keteguhan Iman dalam Berjihad kepadaMu.

Kekuasaan ialah KekuasaanMu Ya Mutakkabir ( Memiliki Segala Kebesaran) Ya Malikul Mulk ( Maha Menguasai Segala Kerajaan dan Langit) , yang Menguasai segala apa yang ada padaku dan  seluruh Makhluk di Bumi.

Perlindungan iailah PerlindunganMu Ya Waliy (Yang Maha Melindungi) Ya Hafiz (Yang Maha Memelihara) Ya Muhaimin ( Yang Maha Menjaga), KepadaMu aku Berlindung dari Segala Bisikan Nafsu, Gangguan Jin/Manusia yang Hasad dan Syaitan yang Mengalir dalam Darah. 


Ya Allah Ya Razzak (Pemberi Rezeki) Ya Ghoni ( Yang Maha Kaya) Ya Mughni (Maha Memberi Kekayaan), 

Jika Rezekiku Masih Di Langit, Turunkanlah Selebat Hujan Membasahi Bumi Allah Ya Khofidh ( Maha Menjatuhkan),

Jika Rezekiku Di Bumi, Keluarkanlah Seperti Tumbuhan-tumbuhan Yang Subur Tumbuh keluar dari Bumi Allah Ya Fattah (Yang Maha Membuka Jalan Keluar)

Jika Rezekiku Sukar, Permudahkanlah Allah Ya Baari' (Yang Maha Mengatur/Merancang & Menggerakkan)

Jika Rezekiku Haram Sucikanlah Allah Ya Quddus (Maha Bersih & Sempurna) Ya Jalil (Maha Suci Jernih)

Jika Rezekiku Jauh, Dekatkanlah  Allah Ya Raqib ( Yang Maha Dekat)

Berkat Waktu Dhuha, Dengan KecantikanMu, KeindahanMu, KekuatanMu, KekuasaanMu dan PerlindunganMu. 

Engkau Limpahkanlah Padaku Segala yang Telah Engkau Limpahkan Pada Hamba-hambaMu yang Soleh,  Para Solihin . 💝
Alirkan lah Kekuatan Tauhid seperti mana Baginda Nabi Muhammad S.a.w , Keluarga Yasser, Masitah dan Bilai Bin Rabah yang Hanya MengAgungkanMu Allah Ya Ahad. 
Alirkan Juga Ke Dalam Diri kami, Semangat Juang yang Tinggi dalam Berjihad seperti Mana Pejuang Tentera Islam dan Tentera-tentera Al-Fateh dalam Menegakkan AgamaMu, Moga Pekerjaanku / Perniagaanku ini DisaksikanMu ya Syahid sebagai Jihad kami pada AgamaMu.

Ya Allah Ya Nuur, Ya Hadi Ya Haq. Sepertimana Engkau memancarkan Cahaya Matahari Menerangi Bumi bersama Vitamin dan Manfaatnya. 
Ya Allah Ya 'Alim (Yang Maha Mengetauhui) , Engkau Lebih tahu yg Terbaik buatku, andai Rezeki yang ku usahakan ini baik untukku Engkau Permudahkanlah, andai Tidak Baik, Engkau Gantikanlah dengan Sesuatu yang lebih Baik. PadaMu ya Baari' Ya Wakil ku Berserah . Perkenankanlah Doaku Allah Ya Sami' yang Maha Mendengar, Ya Mujib Yang Maha Memakbulkan Doa.
Limpahkan kepadaku sepertimana yg telah Engkau limpahkan kepada hamba-hambaMu yg soleh. Amin Ya Mujib

@Ry_Nawaitu

0 comments: