Metafizik

Kubur

9:48 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

*KUBUR*

Assalamualaikum
 Lihat kubur, luangkan waktu hanya 2 minit sahaja untuk membacanya:

Nasihat Kubur:
1). Aku adalah tempat yang paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan *_TAHAJUD_*

2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan *_SILATURAHIM_*

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan perbanyak baca *_AL-QURAN_*

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan *_SEDEKAH_* 

5). Aku yang menghimpitmu hingga hancur bilamana tidak solat, bebaskan himpitan itu dengan *_SOLAT_*

6). Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat menyakitan. Bebaskan  rendaman itu dengan *_PUASA_*

7). Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawabanmu dengan perbanyakan mengucap kalimah *_LAILAHHAILLALLAH_*

0 comments: