Metafizik

Baldi tanpa air

8:00 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Bismillahhirohmannirohim.

Sahaja aku berkongsi ilmu di Tribe#769ini kerana Allah Taala.

Semoga setiap perkongsian ilmu di sini dapat sama sama kita renung balik kebesaran Allah swt.
Sebelum ni apa saja yang saya tak buat. Segala ilmu saya ikut.
NLP saya join. Seminar Aura saya bagi talk. Saya juga trainner Asmaulhusna. Garam bergelen2 tak yah cakap dah. Semua saya buat. Sebab apa saya buat suma tu?

Sebab kita nak apa yg kita nak. Bukan apa yg kita PERLU. Namun Allah yang Maha Bijaksana BERI APA YANG KITA PERLU bukan apa yg kita nak.
FAHAM! (kena ketuk lagi).

Saya di invite utk masuk group ni oleh Dr.Izuwan. Asbab beliau kongsi ilmu pada saya dapat bertemu dengan sifu untuk menadah otak sedut ilmu macam sedut dadih guna straw.

Bilamana sifu share tentang ayat2 SUCI Nur Karim. Allah.... Terus cair. Nilah yang aku nak sebenarnya. Ini yang aku cari sebenarnya. Namun ILMU TANPA AMAL ADALAH SIA SIA. Jadinya sebab tu la sifu ada kan SOP Buku 555. Mulanya memang saya tak faham pun. Apa hal lah sedekah pun nak tunjuk tunjuk nak report bagai. Namun selepas jumpa sifu baru saya faham KENAPA SOP tu wujud?

Saya dah faham apa yang dimaksudkan PILI TAHAJUD BALDI DHUHA. Tanpa 2 perkara ni tak lengkap la hidup. Bila buka paip tanpa baldi air akan mengalir dan bazirkan air tu. Kalau ada baldi tapi tak de paip mana air tu nak keluar. Baru saya faham😭😭😭
TURN BACK TO FITRAH!!! masa tu rasa macam sifu ambil kepala saya sifu goncang goncang..😬😬😬

Dalam sifat kejadian kita pun Allah nak tunjuk sifat 99 Nya. Sperma Ar Rahman dan Ovum Ar Rahim.
Alif Lam Min pun ada maksud nya. Datang lurus(alif) Pulang pun lurus (min).
Sifu pesan FIND SOMETHING supaya Allah boleh alirkan rezeki pada kita dan sumbangan kita mengalir pada orang lain untuk mencapai redhaNya.

TAPIIIII...saya tidak ISTIQOMAH dalam melakukan sesuatu. Kejap buat kejap tak.. Banyak lopong2. Bak kata sifu lah..kalau baju koyak sibuk2 kalut nak tampal. Kena dah sebiji macam kena paham petir.

Jadi Allah pun kejap bagi kejap tak bagi lah. Sebab saya TIDAK YAKIN DENGAN JANJI ALLAH ITU PASTI. Cuma kita tidak tahu bila dan macam mana kita akan dapat nikmat tu. Kita sebagai hamba cuma jalan kan tugas sebagai khalifah

MANUSIA IBARAT KERETA CONTROL YANG CONTROL KITA HANYA ALLAH SWT
APA-APA ILMU PASAK TAUHID DULU
JAGA 5 KITARAN REZEKI TU
LAKSANAKAN SOP
SEHARI BACA SEPOTONG AYAT AL-QURAN
TEPUK DADA TANYA IMAN

Maaf andai terkasar bahasa.
Noor Rihan Yusof
#769SAFT

Sifu Farihan Yahya :
Terima kasih Ryhan for good sharing, alhamdulillah syukur. Sila share di fb tagging kat sifu, semoga memberi manfaat utk mereka yang membaca nanti, YANG MEMANDANG ITULAH YANG DIPANDANG, kita tak mampu buat dakwah besar, buat kecil kecil, dan jangan tinggal semua.
Jangan lupa letak #769SAFT & #7networkcircles k..

Puan M Rihan :
Percayalah...kalau sapa yang ikut seketui2 SOP yang sifu bagi tu.. Nilai lah diri kita sendiri kat mana kita berada sebenarnya.. Faham lah saya apa yang dimaksudkan baldi tu. Saya la tu baldi tu yang tanpa air di dalam nya😭😔

Bila kita ikut SOP tu baru nampak sebenarnya. Sebelum ni syok sndiri ja. Ok aku dah gi kelas mengaji. Aku gi surau tiap2 hari dengar ceramah tiap2 hari. Sebenarnya itu tak cukup. Mesti kena ada air ada baldi ada pili😭😭😭
FAHAM DAH SAYA😭😭😭


0 comments: