Metafizik

Antara amalan murah rezeki

9:37 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Bismillah.
Assalamualaikum dan Selamat Pagi Wahai Jiwa Jiwa yang tenang semua.
Apa khabar hari nie, sihat..?? Semoga Allah permudahkan segala urusan, mudah-mudah dan sehabis mudah. SOP pagi macam mana semua?

Petang ini selepas solat Zuhur, sifu nak share satu ilmu serpihan dari topik "PELABURAN LANGIT", sebelum ini sifu dah kupas panjang lebar kat atas tu seperti THE POWERFUL OF PILI AIR TAHAJJUD, BALDI DHUHA, 7 GETARAN KESYUKURAN, ZAKAT, PASSIVE INCOME KEKAL ABADI.
Sebagai contoh TERMOMETER di mata Allah layak atau tidak seseorang hambanya itu TERIMA NIKMAT KEKAYAAN DAN KEMURAHAN REZEKI, adalah sejauh mana kuat seseorang hamba Allah itu untuk BANGUN JAM 3AM UNTUK BUAT OVERTIME DENGAN BUKA PILI AIR TAHAJJUD.

DOA WAKTU TAHAJJUD TIDAK LARI WALAU SEINCI DARI SASARAN. Kalau ayam pun konsisten berkokok jam 4am, kalau kita masih berkokok dengan dengkuran atas tilam yang empuk, kita nak sembang bab bebas kewangan mcam mana kannn...Faham faham
Kita semua hebat, tiada lebih tiada kurang. Lebih atau kurang itu antara kita dengan Maha Pencipta. Allah Maha Hebat. Hebat kita sebagai hamba Allah sebab kita sesempurna Makhluk ciptaanNya (refer Surah At-Tin ayat 4). Dihantar ke dunia sebagai Khalifah untuk memakmurkan insan.

Baik, sebelum start class sekejap lagi ni, semua ada FB kan.
Minta semua post dekat fb ya, untuk teman-teman kita Aaamiinkan.

Bismillahirrahmanirrahim.

Sahaja aku terima perkongsian ilmu hari ini kerana Allah Taala.

Ya Allah, Ya Tuhanku Dengan Limpah Rahmat dan Kasih Sayangmu Ya Allah
Kau perbaikilah segala kelemahan dan kekuranganku
Kau permudahkanlah segala urusan ku untuk menimba ilmu hari ini, mudah-mudah dan sehabis mudah dalam usaha untuk mengenali diri dan mengenali Mu.
Kau bimbinglah Aku ini kembali berada di atas jalanmu yang lurus dengan bimbingan RasulMu.
Jangan Kau serahkan diriku kepada diriku walau sekelip mata.

Semoga semuanya berjalan lancar.

Tribe #769 SAFT - model potensi diri, business dan kerjaya.


Dah ready ka nak timba ilmu petang nie? Sifu nak share tentang OTAK KANAN vs OTAK KIRI.
Sifu rasa ini penting untuk mereka yang berada dalam tribe #769SAFT ini sesuai dengan matlamat dan visi kenapa ianya ditubuhkan.

Kita dah lama dikirikan oleh sistem sekularisma sejak pendidikan kecil di sekolah. Agenda Yahudi telah berjaya memisahkan agama dengan kehidupan membuatkan kita HANYA SEKADAR HIDUP BERAGAMA TETAPI TIDAK HIDUP BERTUHAN.
Kita jadi bangsa yang lemah, bangsa yang hilang ROH, hilang JIWA, tidak ada YAKIN, BERSERAH PADA TUHAN.

Selain Otak Kanan vs Otak kiri, sifu nak share ilmu pelaburan langit juga. TAHNIAH KEPADA YANG HADIR...

YA ALLAH YA TUHANKU, DENGAN LIMPAH RAHMAT DAN KASIH SAYANGMU YA ALLAH, KAU HADIRKAN KEFAHAMANMU DALAM KEFAHAMAN INSAN INSAN YANG HADIR DALAM MAJLIS ILMU HARI INI, KAU PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN MEREKA UNTUK MENIMBA ILMU, MUDAH MUDAH DAH SEHABIS MUDAH.

Aaamiiin..

0 comments: