Tips Zyan

Tips 34

1:05 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Maaf, ramai yang pm saya nak jadi agen baju back support tu.. malangnya bila saya tanya dah buat validation ke belum.. dari 10 yang tanya.. 2 sahaja yang ada buat validation... 

Kalau nak bagi saya RM50k untuk amik stok sekalipun tapi tak buat validation saya tak terima.. 

Maaf.. saya pernah berada dalam situsi stok tak terjual.. saya tau perasan tu macam mana... saya tak nak agen-agen saya mengalami nasib yang sama seperti saya dulu.. 

Kalau yakin boleh jual baru amik stok.. buat masa sekarang saya lebih utamakan yang nak jual offline.. kalau guna fb ads kene bersaing dengan agen-agen lain yang rata-rata main iklan bajet yang tinggi..

Baca semula laporan percuma ini..

Atau anda boleh join dropship dulu.. dah yakin baru amik stok

[ File : laporanpercuma.pdf ]

Utk dropship boleh cari fb tuan

@qalbun saleem / @aswad aziz

Alamak.. jangan klik username atas tu.. tu orang lain.. kena cari kat fesbuk.. 🙈🙈🙈

Tengok iklan ni... sama macam iklan kfc.. tapi yang ni lebih kepada story telling... jalan cerita memang ditujukan tepat pada audience produk... yang baca pasti tak sabar-sabar nak wasap.. 


Saya perasan sesuatu.. saya nampak ada yang share canel ni di wall mereka.. bunyinya lebih kurang begini...

Jom join canel telegram ini!!! Banyak info menarik pasal bisnes.. install telegram dan join sekarang!! 

>>Link canel<<

Terima kasih saya ucapkan sebab sudi share 😅😅

Ni namanya hardsell... kalau yang memang minat nak belajar bisnes ke promosi.. mungkin akan join.. tapi bagaimana yang tak berapa nak minat?

Hmm...

Cuba perhatikan ayat yang ni pula...

===


Tiap hari dah cuba promosi macam-macam tapi asyik tak jalan jer...  huhu..

Naseb baik jumpa canel telegram ni ada jugak benda bole belajar 

>> telegram.me/zyan007

=== 
Contoh lagi..

Pergh.. hari ni dapat tahu teknik promosi apa yang KFC guna untuk tarik pelanggan..  

naseb baik ada channel ni... 

Telegram.me/zyan007 

====

Contoh lagi...

Dah banyak kelas aku datang.. tapi tips yang simple macam tu pun aku asyik terlepas pandang... 

Bro zyan ada kongsi skrip follow up kt canel dia...

Cuba usya jap : telegram.me/zyan007

==== 

Marketing tak perlu nak push sangat... lain lah kalau audience tu dah kenal anda... 

Hmmm... belajar sesuatu tak ni... 😕

Ok sy nak buat cabaran.. hadiah dia RM50, RM30 & RM20 .. 3 orang je yang saya akan pilih.. 

1) promosi link telegram ini
2) gunakan ayat yg tidak terlalu memaksa, 
3) letakkan hashtag #tipszyan untuk saya menyemak ayat mana yang terbaik...
4) pastikan status anda public agar saya yang bukan friend pun dapat menyemak status tersebut.. 

Terbuka pada semua & yang berminat sahaja.... cabaran bermula malam ini... tempoh 24 jam sahaja sampai esok pukul 10 malam.. 

😎😎😎😎😎

Promosi di facebook anda.. saya nak lihat berapa ramai yang dah belajar sedikit dari saya..

Oh ye...tak boleh tiru contoh kat atas.. saya nak tengok ayat anda sendiri.. ayat panjang ke pendek tak kisah.. asalkan tidak terlalu memaksa....

Ok sambil2 tu jom kita teruskan tips yang ke 34
=============================

Tips lebih kepada bisnes owner yang ada produk baru nak lancar.. 

Orang tak kenal produk anda.. brand anda.. apa yang anda perlu lakukan?

Kesilapan yang ramai bisnes owner buat ialah terus buat promosi untuk menjual... last-last produk tak laku walau dah habis banyak untuk iklan ... stress kan... ? tau kenapa?

Sebab mereka tak kenal anda.. tak percaya anda.. kalau beli pun sebab nak cuba-cuba .. nak tengok dulu macam mana.. 

Ada jugak yang suggest promot brand dulu... buat page like dulu banyak2... Hmmmm... 

Boleh je buat tapi kesannya lambat...

Tips 34
=====
Beri nilai sebanyak mungkin secara percuma sebelum menjual... 

Saya bagi contoh paling mudah lah... kenapa ramai datang seminar atau kelas sifufbads berbanding seminar/kelas fb yang lain?

Sebab sifufbads banyak bagi free value yang memang super power!!! saya kenal bro jamal tu sejak tahun 2009 lagi.. beliau kalau menulis bagi ilmu memang kaw2.. malah sampai sekarang anda boleh tengok tulisan-tulisan beliau di blog.. tak pasti la sekarang maybe dia dah upah orang kot.. tapi dari gaya penulisan semua sebijik macam dia.. 

Ramai orang share artikel-artikel beliau... ramai orang suggest suruh datang seminar beliau.. malah saya sendiri pun ajak kawan-kawan saya datang seminar beliau.. walaupun harganya beratus ringgit..  mereka yang tak pernah dengar pasal sifufbads sebelum ni terus rasa berminat nak tahu lagi dan lagi dan lagi.. 

Lepas saya bagi tahu ni pun mesti anda nak usya blog beliau kan? itulah the power of recomendation.. hehehe.. 

Dapat idea tak macam mana nak mulakan langkah utk produk baru? 

Ok sambung nanti tips ke 35... 😊😊  

Nak tido dulu... penat.. pagi tadi sy berbasikal .. baru 20 minit dah semput..  😂  (naik bukit ok)..

Wow.. dah ada yang start cabaran dengan menggunakan ayat kretif masing2..  😍😍😍  tengok siapa yang akan dipilih.. im watching you~~ 😊😊


0 comments: