monolog

6:27 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Assalamualaikum semua. Terima kasih sudi join channel ni walaupun masih kosong. :) 

Niat di hati kak jida, masa awal-awal buat bisnes ni, memang antaranya untuk kumpul ramai audience supaya kak jida ada platform untuk sebarkan ilmu atau apa-apa sahaja perkara bermanfaat yang ingin kak jida kongsi. 

Kak jida tengok zaman sekarang, ramai orang dari pentas dakwah yang gunakan channel tersebut sebagai platform untuk buat bisnes. Tapi kak jida nak buat yang sebaliknya; iaitu untuk guna pentas bisnes ni sebagai platform untuk sebarkan dakwah atau apa-apa sahaja yang bermanfaat. :) 

Kak jida memang suka share apa-apa yang kak jida tahu. Dari zaman belajar lagi, kalau lepas kelas je, mesti kak jida suka tulis di blog tentang apa yang kak jida belajar di kelas. Terutamanya tentang ilmu yang kak jida rasa ramai orang perlu tahu. Kalau baca buku apa-apa pun, kak jida suka share benda-benda best dari buku tu. 

Buat masa sekarang, kak jida belum ada peluang lagi untuk jumpa orang ramai atau buat halaqah sendiri. Kak jida masih mengumpul kekuatan untuk bercakap di hadapan ramai audience. 😅 Tapi kalau bab menulis, memang kak jida suka. Memandangkan kak jida setakat ni belum ada kesempatan untuk sharing secara live, kak jida guna secara penulisan. 

Harap bermanfaat untuk semua. ☺️

P.s.: Dalam channel ni, inshaAllah kak jida akan share tentang tips bisnes, perkongsian agama atau apa-apa bicara santai yang mungkin bermanfaat. InshaAllah bukan tentang bisnes sahaja :)

0 comments: