Tips Zyan

Tip 35

7:35 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Tip 35
====
Produk baru, brand baru, apa langkah pertama?

Fokus memberi nilai dulu... jangan terus menjual.. buat orang kenal dulu.. mat salleh panggil awareness marketing...

Cara marketing yang sesuai:

1) Blog post - macam yang sifufbads buat.. orang yang tak pernah-pernah kenal pun bila baca post dia kat blog pun boleh jadi terus tertarik nak join seminar... 

2) Video - contoh anda jual makanan sunnah, share la video pasal “10 kebaikan” makanan sunnah, bukan video pasal makanan sunnah, kat hujung video letak lah logo brand anda atau nama page anda ke.. 

3) Status Facebook - Update page anda dengan tip menarik.. JANGAN MENJUAL… 

4) Bagi sesuatu percuma macam tips yang saya bagi sebelum ni.. 

Ingat.. untuk tahap ini, fokus pada EXXTRA KUALITI bukan KUANTITI.. 

Kita nak orang suka kita, brand kita, 

Kita nak orang SHARE perkongsian kita..

Biar bagi 1 atau 2 tapi orang suka, orang share, orang rekemen.. 

Daripada bagi 100 tapi krik krik jer~ 

Lihat salah satu blog post saya yang ini:

http://internetmudah.com/blog/perkara-yang-menyesal/

Hampir 3000 pelawat yang baca blog post yang itu sahaja hasil share dari rakan2 di facebook. dari situ yang tak kenal saya langsung, tiba2 terus jadi suka kat saya.. paling best.. dari pembaca terus jadi pembeli produk.. 

Padahal saya bukan selalu pun update blog tu.. 😁 

Belajar sesuatu pagi ni?

hmm.. baru 0.003% je sy share kat canel ni.. harap bermanfaat.. 

kalau anda kenal mana2 kawan atau bisnes owner bagi dia baca tip 35 ni… 👍👍  

Nantikan lagi tips seterusnya...

10 jam sahaja lagi cabaran akan tamat..

Boleh tgk kat fb..

search kt fb  #tipszyan 

Saya dah nampak antara calon yang menang malam ni.. 🤗🤗


Ada sebarang soalan boleh PM sy kt facebook .. 

Fb.com/zyanfb



30 minit lagi cabaran tamat 😏

0 comments: