Analisa karakter diri mengikut juz diri dalam al-Quran

Manfaat terapi juzuk diri

9:19 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

MANFAAT TERAPI JUZUK DIRI

Untuk pengamal istiqamah ada beberapa manfaat :

1. KESIHATAN

a) Meningkatkan fizikal dan stamina seseorang pengamalnya
b) Tidak sakit & letih sepanjang hidup. In Sya Allah
c) Penyembuhan diri sendiri secara bertahap
d) Melancarkan peredaran darah
e) Menguatkan organ-organ tubuh (Saraf, usus, jantung, otak,paru-paru dll)
f) Mengurangkan darah tinggi
g) Membantu penyembuhan orang lain
h) Menjurus kepada spiritual (Kerohanian)

2. MENGENAL DIRI SENDIRI

a) Potensi diri yang belum muncul akan nampak & berkembang pesat
b) Kelebihan diri yang belum kelihatan juga akan muncul
c) Mengetahui juga kelemahan diri yang sedia ada mahupun yang akan muncul sepanjang pengamalan
d) Meningkatkan ghairah hidup/semangat hidup diri individu pengamal itu sendiri
e) Sebagai keselamatan bersifat umum & khusus
f) Membawa kepada ketenangan yang HAKIKI
g) Meningkatkan kecerdasan emosi & spiritual
h) Benteng diri sendiri daripada perkara-perkara tidak baik mahupun niat jahat mahkluk-makhlukNya

Terapi Juzuk Diri membantu ANDA untuk mencapai kebahagiaan, kesihatan, kekayaan dan kejayaan hidup yang sebenar. ANDA dapat analisis kekuatan, kelemahan diri, mengetahui potensi dan karakter bagi membina strategi peningkatan potensi dari segi kerjaya, perniagaan, perhubungan dan kehidupan secara Teknologi Al-Qur’an!!!

"Jika Anda Tahu Rahsia Ini - Kekayaan, Kebahagiaan, Kesihatan,Kesuksesan - Semua Yang Anda Inginkan Akan Menjadi Milik Anda!"

Insya Allah dengan THE POWER OF QUR'AN (Kemukjizatan Al-Qur'an) seluruh masalah anda akan dapat diselesaikan/diatasi kerana TERAPI JUZUK DIRI adalah solusi yang terbaik !

Pengamalan JUZ AL-QUR’AN diri anda secara istiqomah (terus-menerus), Insya Allah anda akan mendapatkan berbagai manfaat, dengan izin dan rahmat Allah.

3. RAHSIA AGUNG KEKAYAAN

Apakah Anda mahu meningkatkan sisi Kewangan Anda? Tingkatkan kemakmuran dan kekayaan Anda dengan informasi JUZ DIRI dan SURAH dalam AL QUR'AN yang sesuai dengan POTENSI DAN KARAKTER diri ANDA. Pelajari proses luar biasa untuk menghasilkan kekayaan yang diinginkan, bahwa Anda boleh menjadi kaya! Temukan hidup Anda di rumah impian Anda, melancong ke tempat-tempat eksotik dunia, memandu kereta impian Anda! Belajar bagaimana keluar dari belenggu hutang dan mulai menikmati rezeki yang berlimpah ruah dan mewah!

4. RAHSIA AGUNG KESIHATAN

Rahsia dari kehidupan yang harmoni - termasuk kesihatan. Anda akan mendapatkan inspirasi dari orang-orang yang mengalami mukjizat penyembuhan sendiri. Aplikasikan Rahsia Juz Diri agar hidup Anda penuh vitaliti, penuh energi dan kesihatan optimum mulai saat ini juga.

5. RAHSIA AGUNG HIDUP

Informasi Rahsia Juz Diri Anda akan mengungkapkan bagaimana menemukan jati diri Anda yang sebenarnya dan potensi Anda sebagai manusia. Anda adalah manusia yang mampu, memiliki dan berbuat APA SAJA yang dapat difikirkan. Anda hanya perlu tahu caranya yang sangat mudah dengan mengamalkan Juz Diri anda 1 kali sahaja dalam seminggu.

Informasi Rahsia Juz Diri Anda memungkinkan Anda mewujudkan kehidupan yang benar-benar Anda inginkan. Anda dapat hidup dalam kelimpahan, kebahagiaan, penuh cinta, sihat dan berkecukupan. Begitu Anda mengetahui Juz Diri Anda, Anda akan mendapatkan jalan menuju perwujudan keinginan hati Anda. Buktikan keampuhannya!

6. HUKUM TARIKAN

Informasi Rahsia Juz Diri Anda telah menjadi suatu fenomena ketika orang yang tahu memberitahukan kepada teman dan keluarganya yang lain agar segera mendapatkan Informasi Rahsia Juz Diri mereka. Sekarang anda telah menariknya ke dalam hidup anda. Anda telah menggunakan Hukum Ketertarikan alam semesta tanpa Anda sedari, Rahsia yang akan merubah hidup Anda selamanya dengan izin Allah.

Setelah mendapatkan Terapi Juz Diri ini, saya jamin Anda akan memberitahukan kepada teman/keluarga Anda (Terapi Teknologi Al-Qur’an ini juga sangat berharga sebagai ikhtiar untuk membantu teman/keluarga/partner Anda tercinta). Anda akan terkilas balik akan kenyataan hidup Anda, dan bertanya-tanya mengapa rahasia ini tidak Anda dapatkan sebelumnya?

Semua sudah tersedia bagi Anda untuk mulai mengaplikasikan Informasi Rahsia Juz Diri Anda untuk mencapai tujuan hidup Anda. Apa yang Anda cita-citakan dan Anda inginkan, saat ini sudah ada petunjuk jalan!

7. INNER BEAUTY

Memancarkan innerbeauty,
Meningkatkan kepercayaan diri.
Secara automatik mengikis sifat kurang percaya diri.
Wajah dan seluruh badan memancarkan aura yang mempesona.
Wajah terlihat lebih menawan, semakin tampan/cantik.
Wajah tampak segar dan gembira, sehingga menyenangkan setiap
orang yang memandang.
Senantiasa disenangi dan disegani dalam pergaulan.

8. DAPAT AKSES KEKUATAN DAN KEBERKATAN AYAT DAN SURAH AL-QURAN

Anda akan mampu mengakses kekuatan serta keberkahan dari Ayat-Ayat dan Surah Al-Qur’an untuk pelbagai tujuan positif (1001) hajat yang baik-baik dan sangat bermanfaat untuk menajamkan keilmuan yang dimiliki. Kekuatan penyembuhan (Quranic Healing) untuk menolong diri sendiri atau orang lain

Membersihkan tubuh dari segala energi negatif, atau jiwa-jiwa mati yang mungkin bersemayam dalam tubuh tanpa disedari, termasuk memusnahkan semua ilmu hitam atau kekuatan jin jahat yang telah menyatu dalam tubuh (termasuk saka keturunan dll). Dapat membersihkan berbagai limbah energi negatif dalam tubuh fizik, mental, dan spiritual yang dapat membantu dalam proses peningkatan kualiti IQ dan ESQ sehingga berguna dalam pengambilan keputusan yang benar dalam setiap tindakan dan fikiran (ketajaman instint). Meningkatkan kebijaksanaan hati dan fikiran dalam memecahkan setiap persoalan hidup yang dihadapi.

9. KESELAMATAN

Ikhtiar keselamatan atas serangan fizikal dan metafizik dan kecelakaan. Tubuh akan automatik terlapisi energi haq ini meminimumkan bahaya cedera dari serangan senjata tajam dan senjata api serta benturan, gesekan, tusukan benda keras ketika terjadi kecelakaan yang tidak diduga. Ilmu keselamatan (Self Protection) bila dan di mana saja berada baik dalam perjalanan darat, laut, udara mahupun hanya di rumah saja.

10. MENARIK REZEKI DARI SEGALA PENJURU ALAM

Manfaat amalan ini adalah kekayaan dan rezeki melimpah ruah tanpa susah payah.
Diberi kemudahan yang tak terkira dalam sebarang urusan umpamanya soal kerezekian.
Bagi ahli perniagaan yang mengalami kebangkrupan dalam bisnes,
Insya Allah dengan pengamalan Juz Diri masing-masing, usaha perniagaan anda akan kembali pulih dan lancar dan sukses.
Bagi yang menganggur akan segera mendapat pekerjaan, bagi yang diberhentikan dari jawatan, dibuang kerja dan sebagainya akan cepat mendapat pekerjaan baru yang bersesuaian dengan dirinya.
Kemakmuran-Mengembangkan potensi jalur kerezekian dari segala arah, memperlancar usaha serta memperbaiki halangan rezeki yang diakibatkan oleh pola hidup negatif mahupun gangguan dari pihak luar. Menguasai teknik kemakmuran secara mudah, cepat, tepat dan efisien tanpa harus meminta bantuan kepada orang lain, jin sehingga tercapai keberkahan dan kesejahteraan hidup sepanjang masa.

11. MENINGKATKAN KECERDASAN OTAK DAN MINDA KE TAHAP OPTIMUN

Memantapkan aktiviti neuron & sel syaraf otak,
Menyeimbangkan fungsi Otak Kanan dan Kiri,
Mengoptimumkan fungsi kecerdasan IQ, EQ, SQ
Rekonstruksi neuron-neuron & syaraf-syaraf otak,
hingga mendatangkan berbagai ilmu-ilmu yang bermanfaat, pengetahuan, serta wawasan yang luas. Mempermudah dalam mempelajari & memahami sesuatu.
Untuk meningkatkan berbagai Kecerdasan Intelektual (IQ) dan Emosional (EQ).
Membangkitkan dan menumbuhkan Nur Ahlaqul Karimah.
Untuk meningkatkan, memperbesar, memperluas wawasan & pengetahuan tanpa batas hingga menjadi manusia yang penuh manfaat, menjadi manusia yang Soleh/Solehah.
Membangkitkan dan Menumbuhkan Nur Akhlaqul Karimah (Budi Pekerti yang Luhur, sifat-sifat, tingkah laku, perbuatan, ucapan, pemikiran dan kebiasaan yang Baik).
Membangkitkan & mengaktifkan semua kepekaan
Membangkitkan & mengaktifkan semua kepekaan yang ada dalam diri (kepekaan gerak, rasa, energi, batin, mata batin, dll) yang positif & bermanfaat bagi diri manusia guna menunjang kehidupannya.
Meningkatkan derajat/pangkat/karier.
Memancarkan sifat kepemimpinan dan daya tarik pemimpin (karisma) sehingga selalu dimuliakan, disegani dan dihormati. Dengan demikian Anda mudah mempengaruhi orang lain, mampu mempertahankan atau naik jabatan.
Dicintai dan disenangi oleh semua orang.
Dicintai dan disayang oleh semua orang sehingga menghindarkan diri dan keluarga dari permusuhan, kebencian dan fitnah.
Meluluhkan hati orang yang marah/benci menjadi sayang kepada anda.
Dengan semua daya tarik Anda, akan memudahkan dalam bidang pekerjaan. Anda mudah melobi, dipercaya dalam kerjasama bisnes, melamar pekerjaan, meminjam modal dan sebagainya.

12. KEBAHAGIAAN RUMAHTANGGA

Menundukkan pasangan yang berwatak keras dan sulit sekali di atur.
Menghindarkan suami/isteri dari perselingkuhan.
Menghindarkan diri dan keluarga dari permusuhan, kebencian dan fitnah.
Mengeratkan hubungan cinta (pernikahan). Pasangan selalu setia, selalu ingin dekat dengan Anda dan tidak pernah bosan.

13. MEMBINA JATI DIRI DAN KEWIBAWAAN DIRI

Memancarkan sifat kepemimpinan dan daya tarik pemimpin (karisma) sehingga selalu dimuliakan, disegani dan dihormati. Dengan demikian Anda mudah mempengaruhi orang lain, mampu mempertahankan atau naik jabatan.
Menundukkan bawahan yang tidak patuh.
Musuh, lawan atau orang yang punya masalah dengan Anda menjadi takut, tunduk, menghormati Anda.
Membuat orang ketakutan "seluruh badannya bergetar" dan tidak berani melawan hanya dengan bentakkan atau gertakan.
Memerintah orang dengan halus, tapi tetap dipatuhi. Tidak ada rasa terpaksa bagi orang yang melakukan perintah Anda.
Meluluhkan hati atasan yang suka marah-marah dan menundukan bawahan yang tidak patuh.
Memudahkan proses penagihan hutang, membuat orang jadi segan untuk menunda-nunda membayar hutang.
Kemustajaban doa
Doa jadi mustajab dan terkabul segala hajat, mendapat kebahagiaan dunia akhirat
Melalui Daya energi haq pengamalan Juz Diri masing-masing,anda dapat mewujudkan segala hajat keinginan agar menjadi kenyataan, apapun permintaan anda ,maka dengan ajaib Daya kekuatan haq akan mewujudkannya secara ghaib,sekaligus anda dapat menyelesaikan 1001 macam masalah /problem kehidupan secara cepat dan tepat (usaha, karier, kerezekian, pelarisan, jodoh,asmara, kewangan, hutang, kekayaan dan sebagainya).

0 comments: