Getaran Kesyukuran Diri

Getaran Kesyukuran 09/40

6:36 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

Al Furqaan ayat 49 (25:49)
Untuk kami hidupkan dengan air itu bumi yang mati, serta memberi minum air itu kepada sebahagian dari makhluk-makhluk Kami, khasnya binatang ternak yang banyak dan manusia yang ramai.

Aku bersyukur masih lagi dipinjamkan usia dan nafas untuk meneruskan kehidupan di muka bumi mencari diri, mencari Tuhan.

Aku bersyukur pagi ini terasa lebih segar dan sihat fizikal, tiada lagi rasa sakit kepala waktu bangun dari tidur.

Aku bersyukur semalam diumumkan sebagai juara dalam senarai Top 10 dropship Harash untuk jualan bulan September 2017. Moga kekal di takhta juara lagi untuk bulan ini. Amiin.

Aku bersyukur semalam ada pelanggan lama yang buat belian baju penghabisan stok Kebarung Khadeeja walaupun tanpa promosi terkini. 

Aku bersyukur semalam telah dapat menghantar pesanan email ke salah seorang pelanggan set borong Keluarga Yasir untuk menuntut baki bayaran. Semoga dipermudahkan urusan untuk belian ini diselesaikan. Amiin.

Aku bersyukur dapat membantu bawa kereta dan teman suami menghantar komputer untuk kegunaan rakannya di NGO Pusat Dakwah Serantau. 

Aku bersyukur balik dari hantar komputer dapat makan sate dan keropok lekor di restoran berhampiran rumah. Sedapnya, dah lama tak dapat makan sate.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam.
Dialah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Rashidah Hamid
5/10/2017
Shah Alam, 6.36pagi

0 comments: