di sebalik kisah

Servis Laptop..

11:00 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

15 Ramadhan 1429H

Kedai 1:
- Assalamualaikum..di sini ada sediakan perkhidmatan servis laptop?
- Waalaikumsalam..Ya, ada..dudukla dulu..jumpa dengan abang yang hujung tu ye..
- Ya??kenapa??
- Erm, laptop saya ni ....bla...bla...bla...
- O.k saya check dulu ye..kalau sebab virus kita boleh scan je, tak perlu format semula..
tengok gayanya, laptop ni memang nak kena format juga la..
- ooo..kalau nak format berapa ye?
- Sekarang ni seme dah naik harga kan..jadinya dah mahal sikit la..dulu kita caj RM50 je, skrg ni dh naik sikit RM70..tapi boleh siap hari ni juga la, boleh tambah software lain..yang tu kita xde caj pe2..
-RM70 ye..(isk..isk..lebih 1/2 tangki minyak viva tu...)..erm, xpela kalau macam tu..terima kasih ye..

Kedai 2:
- Assalamualaikum..ada sediakan khidmat baiki komputer??
- Waalaikumsalam..kat sini takde dik..adik cuba pergi kat kedai ....bla...bla...bla..

Kedai 3:
- Assalamualaikum...ada servis format laptop ye kat sini?
- Waalaikumsalam..a'a, ada..
- Berapa ye kosnye kalau nak format laptop?
- RM40, tapi biar saya check dulu la pe masalahnya laptop tu..mgkin xperlu format ke..
sy dah scan tadi, dah xde virus la..tapi t'pulang la cam ne, kalu nak format juga kita boleh format..
- erm, format la rasanya..kalau saya hantar hari ni bila ye boleh siap??petang ni boleh??
- InsyaAllah..paling awal pun jam 12.30 t/hari boleh siap rasanya..tak pun, nanti sebelum jam 1.00 petang datang tengok dulu la..
- O.k, kalau macam tu saya tinggalkan dulu la laptop ni ye..lebih kurang jam 1.00 petang nanti saya datang ambil..terima kasih ye..
- Sama-sama..

Kejernihan wajahmu...
sempurna pada pandanganku..
kau kirana..
keturunan terpilih..
disanjung serta dihormati..
kau permata..
kesederhanaanmu
mengecap kekayaan dunia
kau mestiqa
ketaqwaan dirimu
itu yang merantai jiwaku..
bukan aku memuji
apalagi memuja
salahku kagumi...
tiba-tiba teringat lirik lagu Bisikan Nurani dendangan kumpulan In-team.. kenapa????????
hehehe...tak apalah...
biarlah hanya saya & Tuhan saja yang tahu... (",)

0 comments: