di sebalik kisah

COOOOBAAANNNN...

6:30 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

18 Ramadhan 1429H

Salam alaik..
Pagi yang indah, bersyukur masih diberi kesempatan menghirup udaraNya..pagi ni datang ke opis dengan semangat baru yang berkobar-kobar..maklum le malam tadi baru je lepas dapat 'suntikan' masa tazkirah ringkas di celah-celah solat terawih..alhamdulillah, nampaknya saranan pak imam tu mendapat tempat pada hati-hati makmumnya.. :)
Walaupun masih lagi terkesan dengan 'mimpi ngeri' hari semalam tapi pagi ni segalanya nampak dah kembali seperti biasa..mudah-mudahan...
Bersempena nuzul Quran semalam, pak imam antara lain mengingatkan para jemaah berkenaan dengan kisah keikhlasan & tahap keimanan Nabi S.A.W serta para sahabat baginda..betapa mereka masih utuh mengharungi Perang Badar walaupun dalam keletihan berpuasa, betapa mereka masih utuh mempertahankan Islam walau dicabar & dihalang oleh kaum musyrikin Quraisy..Subhanallah, begitulah berbedanya nilai keimanan & keikhlasan mereka terhadap agama berbanding umat yang ada pada hari ini..
Di hujung-hujung tazkirah, pak imam menganjurkan supaya para jemaah melakukan 'turning point' bersempena dengan peristiwa nuzul Quran..antara lain katanya, jika pada tahun-tahun sebelum ini makin menghampiri penghujung Ramadhan kita makin leka menyibukkan diri dengan sambutan Syawal..apa kata mulai Ramadhan tahun ini, kita BERUBAH..bersama-sama kita jadikan nuzul Quran ini seolah-olah sebagai awal Ramadhan, kita tingkatkan usaha mengejar karnival pahala yang ada, kita giatkan usaha mencari keberkatan malam Lailatul Qadar yang teristimewa...

[Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Bersama-sama ini dipanjangkan e-mail daripada kementerian iaitu Bahagian Khidmat Pengurusan dan Kewangan berkaitan pembayaran bonus kepada semua PPH.
Berdasarkan e-mail tersebut, semua PPH tidak layak untuk dibayar bonus. Walaubagaimanapun, pihak Jabatan Akauntan Negara Malaysia Negeri telah memproses pembayaran tersebut.
Oleh yang demikian, pohon kerjasama semua PPH untuk tidak menggunakan wang bonus yang dimasukkan bersama-sama gaji bulan September 2008 dan wang tersebut mesti dibayar balik kepada Unit Kewangan PPDNHEP Negeri Pahang setelah gaji diterima.
Sekian, terima kasih.]

erm...inilah email yang barangkali telah menyebabkan suhu bilik laporan di opis tu tiba-tiba mencecah 50C..isk...isk...isk...agak-agaknya kalau gunung berapi tu, memang dah meletus pun melelehkan laharnya yang panas mengalir ke muka bumi...isk..isk..isk...dasyat...
alamak, macam mana ni??baru pagi tadi datang dengan azam baru, dengan minda yang positif.. tiba-tiba ada pula anasir-anasir yang mengganggu ketenteraman minda..tak boleh jadi ni.. kena terus bertahan...anggaplah segalanya merupakan ujian dan COOOBAAANNN di bulan puasa ni..
sabar...sabar...sabarlah wahai hati... :) :)

0 comments: