di sebalik kisah

Saya bukan ALONG...Saya cuma nak TOLONG...!!!

10:30 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments

11 Syawal 1429H

Pinjam sat 'trademark' iklan pinjaman kewangan tu...Anda di luar sana pernah jadi orang yang meminta tolong @ orang yang diminta tolong?? Sudah pasti pernah kan, paling kurang pun sekali...Paling banyak, berkali-kali...hehhe..Iye tak??

Cikgu Kimia saya masa Tingkatan 4 dulu pernah mengeluarkan 1 kenyataan yang saya tak boleh nak lupa sampai hari ni..Ayat keramat cikgu tu kot.. Dia kata "Hidup ni memang kena menyusahkan orang lain..sebab...kita memang hidup dikelilingi dan mengililingi orang lain.."

Fikir-fikir, ada betul juga ayat keramat cikgu tu..Tapi nak menyusahkan orang lain @ nak minta tolong orang lain pun ada hadnya juga kot.. Kalau dah hari ni minta tolong, hari esok minta tolong, hari lusa minta tolong, hari tulat minta tolong...tak larat juga nak menolognya kot...hehe..

Ada orang memang minta tolong dengan cara yang baik, sampaikan kita kadang-kadang tak sampai hati nak menolak.. tapi sekali dua boleh la kot, kalau dah kerap sangat..agak-agak larat tak nak tolong??Agak-agak boleh tolong dengan ikhlas lagi tak??Agak-agak boleh tolong dengan senyuman di bibir lagi tak??hehhehehhe...

Pada yang suka minta tolong pula..kalau sekali dua tu kira ok la..kira normal la..tapi kalau dah kerap sangat..ish..ish..segan juga dibuatnya..tebal juga air muka..iye tak??

Erm..jadi kepada sesiapa yang pernah saya tolong..moga-moga pertolongan itu terhitung sebagai amalan yang ikhlas di sisiNya..
dan kepada sesiapa yang pernah diminta tolong oleh saya @ menolong saya, moga-moga anda juga ikhlas menghulurkan pertolongan tersebut..
Jika anda merasa anda telah disusahkan oleh saya...saya mohon maaf atas segala kesusahan tersebut...

0 comments: