Info Umrah Tanah Suci

Lokasi kerusi roda di belakang bukit saffa/marwah

8:38 AM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


Bagi jemaah yg memerlukan kerusi roda / Pinjam boleh lah ambil di sini...atau bagi yang ingin Wakaf Wheel Chairs pun di sini juga untuk kegunaan jemaah haji dan umrah...lokasinya untuk pengetahuan jemaah di luar masjidlilharam belakang bukit saffa/marwah...sebelahan majidilharam jer..boleh tanya orang..keluar ikut pintu bab as salam gate ( lihat layout peta di atas pintu no 6 ) insyaallah terus jumpa beratus2 kerusi roda waqaf untuk kegunaan jemaah insyallah. Lokasi untuk mengambil kerusi roda wakaf percuma di Masjidil Haram.  Kawasan yang terkepung itu.  

Untuk mengambil kerusi roda di situ jemaah boleh menunjukkan "kad jemaah" dan boleh menggunakannya selama mana selagi berada di tanah suci.  Kad akan di kembalikan apabila kerusi roda dikembalikan.

Tahniah bagi para pewaqaf...
Bayangkan bertapa hebatnya pahala yang akan diraih apabila RIBUAN tetamu Allah datang untuk mengerjakan Umrah & Haji dan mereka mengunakan Kerusi Roda yang anda Wakafkan?

Ramai dari mereka yang mengerjakan Umrah & Haji semestinya mereka pasti akan mengunakan kerusi roda bertujuan bertawaf, bersa’i dan Ibadah yang lain.

Jika putaran kerusi roda, diberikan 1 pahala misalnya. Bayangkan jika seorang itu mengunakan kerusi roda dan berpusing 7 pusingan di sekeliling Ka’bah. Sudah semestinya ANDA yang mewakafkan kerusi roda tersebut juga mendapat pahala yang sangat banyak.

Selain itu, dengan berwakaf sebenarnya kita juga berusaha untuk mencari keberkatan dalam hidup. Yang penting adalah tujuan kita berwakaf dalam mencari keredhaan Allah di samping keikhlasan kita untuk menyebarkan sedekah bagi manfaat diri dan orang lain.

Jangan lupa memasang NIAT untuk diri atau sesiapa sahaja di kalangan orang yang kita sayangi dan cintai sama ada mereka masih hidup atau pun telah meninggal dunia. Niat sangat penting agar pahala dari wakaf itu dapat mengalir terus sebagai amal jariah dan sampai ke sisi orang yang kita niatkan.

Insyallah moga bermanfaat...

0 comments: