Tips business Pengasas AUOLIYA

Tips untuk yang mula business

6:08 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


TIPS UNTUK YANG MULA BUSINESS. 

Sebelun lupa nak share 1 tips ni. 

Ini untuk business. 

Ketika kita pasarkan produk, perlu jelas siapa target market kita. 

Pendapatan dia berapa..

Berapa yang dia mampu beli dan bagaimana dia nak dapatkan nya. 

Saya bagi contoh.. mak datin tak kan beli handbag harga RM40. 

Cleaner tak kan beli baju harga 3 ribu. 

Setiap produk perlu ada niche market. Jangan cipta 1 produk untuk 30juta rakyat malaysia terus. 

TAK MUNGKIN. 

Bila kita dah kenal niche market kita.. kita buat filtering. Penapisan supaya kita boleh fokus kehendak dan umpan apa nak pakai untuk pancing dorang ni. 

Untuk starting lebih baik kita fokus pada niche market yang sama macam kita supaya kita paham situasi mereka. 

Macam saya surirumah. Saya paham kehidupan surirumah. Jadi saya fokus pada target market surirumah. 

Saya buat analysis tentang keperluan, masalah dan kemampuan mereka terhadap produk yang akan saya pasarkan. 😊

0 comments: