Tips business Pengasas AUOLIYA

Apa itu niche market?

6:57 PM Rashidah Abd Hamid 0 Comments


APA ITU NICHE MARKET ? 

Niche market adalah satu kumpulan sasaran pasaran kita yang memerlukan produk kita. 

Peluang akan tercipta pada masalah dengan menyediakan penyelesaian masalah itu. 

Contoh Tony Fernandes menyedari pelanggan sukar mendapatkan tambang murah, jadi dia cipta penerbangan tambang murah. 

Tapi bagaimana jika kita jual produk yang tidak menyelesaikan masalah ? Selalunya kategori keperluan. Contoh tudung, baju, aksesori. Atau kita cipta produk yang memang dah ramai orang buat contoh menyelesaikan masalah keputihan wanita.

Caranya adalah ,

Senaraikan 20 kelebihan produk anda berbanding produk pesaing. Jika tidak ada senaraikan 20 sebab kenapa pelanggan perlu beli dengan anda. 

Jika gagal senaraikan..

LEBIH BAIK JANGAN JUAL..

Saya pahan dan gunakan konsep ini pada produk saya AUOLIYA EMULSION. 

Saya sedar stokis saya menjual produk yang sama. Kelebihan yang sama. Jadi yang membezakannya adalah DIRI MEREKA SENDIRI. 

Jadi tips pertama yang saya ajarkan adalah BRANDING DIRI. 

Ini tips special untuk team saya. 

0 comments: