monolog

Mungkin bicara bisu ini lebih baik...

10:39 PM Rashidah Abd Hamid 5 Comments

"Saya baru nampak the true colour of .......... yang pada kebiasaannya bukan macam ni."

Ayat tu membuatkan saya berfikir...merenung lama...mengingati dan mungkin menyesali apa tak pernah saya bayangkan akan terjadi...tetapi telah pun terjadi...

"Iye la, mungkin memang awak dah lama pendam rasa tak puas hati tu..tapi apa-apa pun, tak elok kan marah-marah..Awak yang saya kenal sebelum ni bukan macam ni kan..."

Lagi antara ayat-ayat yang terasa 'pedihnya' untuk diterima..tapi itulah hakikatnya...Jika luaran @ fizikal yang sakit, senang kita nampak..Senang kita rawat, senang kita sembuhkan...tapi jika dalaman @ hati serta jiwa yang sakit...kita tak nampak..Malah kadang-kadang kita tak tahu bagaimana nak dirawat dan disembuhkan...

Sememangnya kita perlukan orang lain untuk tengok kita, nasihatkan kita dan tegur kita bila kita buat salah...sebab selalunya kita tak nampak salah diri kita sendiri...betul kan..? Thanks a lot frenz...(",)

Mungkin bicara bisu ini lebih baik...lebih tulus...tidak terasa disakitkan dan tidak juga menyakitkan...Ya...mungkin............

Do I need a space????????????

5 comments:

Anonymous said...

Sebagai manusia aku sayang padamu....
Hidup memang penuh dengan warna-warna kehidupan yang tak terduga, ada yang berwarna cerah, ceria,tak kurang juga yang suram, gelap dan menyakitkan mata, banyak lagi liku2 hidup yang perlu kita lalui. Setiap yang datang pasti akan pergi, semoga kita akan lebih menghargai apa yang ada dihadapan kita. Hidup ini perjuangan.

Anonymous said...

siapa kata kita lebih mengenali diri kita sendiri.. mungkin pendapat org lain dapat menyedarkan diri kita.. menyedarkan??? teruk ke apa yg kita penah buat smpai nak di sedarkan???

noor:
terima kasih atas segalanya... :)

rektor:
manusia sememangnya xdpt lari dr buat kesalahan..bkn masalah teruk @ tidak..sekurang2nya teguran org lain boleh menjadikan kita berfikir > realistik dgn pe yg berlaku..betul tak???

Anonymous said...

cik damai,

cik damai yang saya kenal 8 tahun dahulu tidak macam ni tingkahnya

aimantakkisah:
biaq betul en aiman nie...8 tahun dolu???