isu semasa

KERJA OH KERJA...isk..isk..isk..

10:00 PM Rashidah Abd Hamid 1 Comments

Senario 1:
3,000 pencari kerja serbu Jabatan Pelajaran Kedah
Lebih 3,000 orang menyerbu Jabatan Pelajaran Negeri Kedah di Alor Star hari in untu menghadiri temuduga kerja.Ekoran itu, temuduga terbuka itu, yang sepatutnya diadakan sehari sahaja, dilanjutkan sehingga esok, (14 May 2009) lapor Bernama.Pengarah Pelajaran Kedah, Shahidan Abd Rahman berkata ia dilanjutkan kerana terlalu ramai yang menghadiri temuduga tersebut.Katanya, empat jenis jawatan ditawarkan termasuk guru siswazah kontrak, pegawai tadbir kontrak, penolong pegawai tadbir kontrak dan pembantu tadbir kontrak.

Senario 2:

Difahamkan, kira-kira 8,000 pencari kerja termasuk lepasan universiti, lepasan sekolah dan penganggur menghadiri temuduga terbuka Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) pada hari pertama bermula 12 Mei 2009 yang diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan Presint 18 (1), Putrajaya. Kebanyakan mereka datang seawal jam 5 pagi lagi.

Di antara jawatan yang ditawarkan ialah Pegawai Tadbir Kontrak, Penolong Pegawai Tadbir Kontrak dan Pembantu Tadbir Kontrak. Selain daripada itu, jawatan Guru Siswazah Kontrak turut ditawarkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri (JPN) di mana temuduga terbuka di negeri-negeri akan bermula pada 13 Mei 2009. Jawatan tersebut adalah jawatan kontrak selama 6 bulan yang ditawarkan melalui Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua.

isk...isk..isk...

1 comments:

to'Wan said...

well... bersyukurlah kita ada kerja.. x perlu penat2 lagi nk mencari2... btw.. caner tau sy ni org lakum?? konpius.. org lakum gak ker??